T2MED – כנס על תחום הבריאות הדיגיטלית בטכניון (חבל"ז)

12. דצמבר 2013 כללי 1

יש מסעות שמתחילים בלי שתדע איך ייראה הסוף שלהם. ביום שלישי הקרוב אני עומד להרצות בכנס על בריאות דיגיטלית שעורך הטכניון בשיתוף עם אוניברסיטת קורנל שנקרא:

 T2MED Social-Mobile-Cloud meets Medicine @ Technion

כשהסכמתי להרצות לא ידעתי מה זה עומד להיות… הנחתי והבנתי ממי שדיברתי אתו, אחד ממארגני הכנס פרופ' אורי רוזנשיין, שהולך להיות רציני. אבל בימים האחרונים פתחתי את התכניה וגיליתי שזה ללא ספק אחד הכנסים החזקים שהיו בנושא בריאות דיגיטלית בישראל.

התכנית כל כך עשירה, ויש שם לא מעט הרצאות שגם אם לא הייתי מרצה הייתי מגיע אליהם. כמו כן ההדגמות של סטארטאפים ישראלים בתחום הבריאות הדיגיטלית גם הן חדשניות כולל כמה שאני עוד לא מכיר בכלל.

והנה כמה הרצאות ששמתי עליהן עין, ואני מקווה שלא כמו בפעמים קודמות אדווח עליהן גם לאחר הכנס (זה אחד החלקים המרכזיים שאני רוצה לשנות בהתנהלות שלי בבלוג).

התוכנית המלאה והפרטים הטכניים של הכנס והיכולת להירשם חינם נמצאים כאן

אז בואו נתחיל:

Ginger io זו אחת מפלטפורמות הבריאות הדיגיטלית המרתקות שמפתחים כיום המשתמשת בטלפון הסלולרי שלנו וביכולת שלו לתעד אותנו ככלי לבנת הבריאות שלנו. זה אחד הסטארטאפים שקיבלו המון התייחסות בעולם ומאוד מעניין לשמוע מה יש להם להגיד. אנמול מאדן אחד המקימים והמנכ"ל עומד להרצות על Social Sensing to model health behaviors.

MobiGuide Project – פרויקט פאן-אירופאי שלא הכרתי שמטרתו הסופית היא בניית פלטפורמה שתהווה מעין מלווה אישי מאוד חכם שמרכז את כל המידע שלנו מתיקים רפואיים, בדיקות אפליקציות ועוד.. אבל גם נותן לנו עצות מותאמות אישית בנקודות החלטה רפואיות. זה נראה כמו פרויקט שמחפש את הגביע הקדוש בסיוע לחולים.

מי שתרצה היא פרופ' מור פלג מאוניברסיטת חיפה  המתמחה במערכות מידע. נשמע מרתק.

mobiguide-logo

אפידמיולוגיה של מנועי חיפוש. כבר כתבתי בעבר שיש למנועי חיפוש (גוגל) ולטוויטר אספקטים  משמעותיים ביכולת שלהם להפוך את המידע שבידיהם לכלי אפידמיולוגי חזק. הרצאות של אלעד יום-טוב ממיקרוסופט ישראל בעניין נראית לי מעניינת מאוד.

שימוש במידע ומודלים של שירותים על מנת לשפר מערכות. הרצאתו של פרופ' אבישי מנדלבאום החוקר את נושא מערכות מתן שירותים ואת המודלים שלהם כדי לשפר אותן ולבצע אופטימיזציה שלהן, זה עניין מרתק. זה מעניין במיוחד לאור המשבר שמערכת הבריאות נמצאת בו כיום והניסיונות השונים לבצע אופטימיזציה שלהן הן מבחינת עלויות והן מבחינת מתן שירות יעיל (תורים קצרים ועוד).

שימוש ב- Big Data בעבודה. היא הרצאתו של עופר פביאן שהוא אחד מהמקימים של סטארט אפ בריאות דיגיטלית מעניין ביותר Medial Research (שנחשפתי אליו בגלל הכנס הזה) העוסק בשימוש בנתונים וניתוח ואלגוריתמים על מנת לבצע בדיקות של אוכלוסיות שלמות לצורך גילוי מוקדם של מחלות. הוא אמור להציע מקרה מבחן על זיהוי מוקדם של סרטן המעי.

תופעות הלוואי של Big Data. היא הרצאה מכיוון אחר שמבקשת להזהיר שהניתוח של מידע כה רב עלולה להיות בעלת השפעות שליליות גם על הפעילות של הרופאים והמטופלים בנקודות ההחלטה. הסתכלות ביקורתית היא חלק מהיכולת לשפר את המודלים ולכן לטעמי זו הרצאה חשובה. המרצה הוא פרופ' יואכים מאייר מאוניברסיטת תל אביב.

לקראת בית חולים ללא קירות. אין לי מידע על התוכן (אם כי יש לי כמה ניחושים). אבל המרצה הוא אחד הרציניים שיש. ד"ר ג'ונתן לויט שהוא רופא עם רקע במערכות מידע והוא מנכ"ל של חברת בריאות דיגיטלית בשם Telcare שהסטארטאפ שמפתח את מד הסוכר הסלולרי הראשון (לא מתחבר לטלפון אלא סלולרי בעצמו).

Real-World mHealth @ Clalit: A Revolution in Progress הרצאה אחרונה היא זו של ליאור וולף ראש אגף רפואה מקוונת בכללית. הסיבה המרכזית היא שזו הרצאה על בפועל. בכללית עושים דברים ורואים תוצאות מהשטח וזה חשוב מאוד כי ככה לומדים ולא מתיאוריה בלבד.

ועל מה אני ארצה, על הצד של המטופלים… ככל שאני מתעמק בתחום זה נקודת מבט קריטית לשינוי שעובר על מערכות הבריאות, ומכיוון שאינני רופא אני שמח להיות זה שמרצה על כך.

בנוסף לכל אלה עומד להיות מצעד סטארטאפים ישראלי מרשים שיכלול:

טלסופיה

מדיסייפ

מדיווזור

הלו דוקטור

Medaware

דריו

הילאריום

Montfort

וגם הרצאה של גדעון מנטל מקים Treato


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.