5 אפליקציות לרופאים

ממש לאחרונה השתתפתי והרצאתי בכנס לרופאי משפחה בשם "רופא אנלוגי בעידן דיגיטלי" שנערך על ידי איגוד רופאי המשפחה בחסות חברת פייזר ואתר DoctorsOnly. במסגרת הכנס היו מגוון הרצאות ודעות, ואני עוד אכתוב על חלק מהמרצים וההרצאות שהיו בו בהמשך, כמו כן צפויות ההרצאות להיות מועלות לרשת באתר DoctorsOnly, אבל אני רוצה להתחיל במשהו פרקטי יותר, להציג את האפליקציות לרופאים שהצגתי בכנס.

האפליקציה הפכה להיות כלי שמשמעותו ונוכחותו עולה בעולם הרפואה, ועל כן הוא מקבל יותר ויותר תשומת לב גם מהרגולטורים וגם מגופי הבריאות ככלי עבודה לשיפור בריאות, שיפור הטיפול וגם שיפור היכולות והנגישות של הרופא למידע, ידע ויכולות אבחוניות בנקודת הטיפול.

בכנס, יצא לי לשאול, לכמה מהרופאים בקהל יש סמארטפון, עשרות הרופאים באולם הרימו את ידם, לדעתי כולם, אבל אולי היו 1-2 שלא… כ-20% להערכתי גם הודו כי עשו בו שימוש למטרות בריאות מקצועיות בחודש האחרון. בקיצור רלוונטי ביותר לדעת על אפליקציות.

QX Calculate 

האפליקציה היא אוסף כמעט אינסופי של מחשבונים ושאלונים לאבחון בעיות, מענות וטענות במגוון רחב של תחומים התמחות רפואיים. הממשק יחסית פשוט והכמות הקיימת שם היא מאוד גדולה. שהצגתי את זה לרופאים (שלא במסגרת המצגת) אפילו הם לא הכירו את הכל. יש פה כלים שימושיים ביותר, הרוב מוצג בתצורה  של מילוי שאלון וקבלת תשובה פשוטה. האפליקציה זמינה למכשירי אפל ובלאקברי.

לינק להורדה 

Medline Unbound

האפליקציה מהווה תחליך לצורך באתרי חיפוש המאמרים, ומאפשרת חיפוש במגוון חיתוכים, חיפוש ספרות וחיפוש קליני. לכל מאמר יש כפתורים פשוטים המחברים למאמרים קשורים, אפשרות לשלוח לינק באי מייל ללקולגה, וגישה למאמרים במגבלות הרגילות של מנועי חיפוש מאמרים (חלק חינם, חלק תלוי מנוי).

התוספת המעניינת באפליקציה הזו, היא היכולת לקבל מפה גרפית של הקשרים בין המאמרים השונים, מעין ייצוג גרפי של המאמר, בהקשר של היכן צוטט, והקשרים בין המאמרים שהוא צוטט בהם. מפה זו חשובה, כי ציטוט מאמר על ידי חוקרים אחרים, זו עדות לרמת החשיבות והאמינות של המחקר המצוטט.  וזה גם מאפשר לדלג בין הדברים יחסית בקלות.  כלי אפקטיבי ומרשים במיוחד לדעתי. האפליקציה זמינה בחינם גם באפל וגם באנדרואיד.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JD9Qti0GnyY

לינק להורדה

Visual DX

אפליקציה מהממת המכילה אלפי צילומים של מצבים רפואיים שונים בעור ובעיניים, המלווים במידע מקיף על כל אבחנה ועל דרכי הטיפול האפשריים במחלה. האפליקציה מאפשרת גם לחפש אבחנה באופן יזום, וגם לבנות אבחנה מבדלת על מנת לצאת מהמידע הקיים לכדי אבחנה. זהו כלי חשוב שנועד להעצים הן את הרופא הראשוני במרפאה, והן את הרופא במצבי חירום שבהם אבחנה מהירה היא חשובה ביותר. בנוסף ניתן למצוא באפלקיציה גם מנוע שמאפשר למצוא תופעות לוואי לפי תרופה, שוב על מנת לאבחן מצבים שונים וכן יכולת לשוחח על הנושא עם החולה בצורה פשוטה ונוחה. מדובר במערכת נרחבת עם עוד יכולות שונות.

לטענת מפתחי האפליקציה היא מסייעת להפחתת טעויות בעת חירום ובאבחון בכלל, היא מעצימה את הרופאים ומשפרת את התוצאותה רפואיות.  לתוכנה יש גם אתר ואפשרות למנויים למוסדות וכו'.. כמובן שזו מערכת סיוע להחלטות רפואיות. האפליקציה עובדת על אייפון, אייפד ואנדרואיד

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp=&v=72zhp_6Tcw4

לינק להורדה

NeP Relief

אפליקציה שפותחה על ידי חברת פייזר עבור רופאים על מנת לסייע באבחון של כאב נוירופטי. האפליקציה כוללת מגוון לינקים למקורות מידע, שאלון לאבחון סוג הכאב של החולה, שאותו ניתן לשלוח למייל של הרופא, מידע על התרופות של פייזר לבעיה ועוד.

לינק להורדה

Face App

אפליקציה שפותחה עבור רופאים במימון חברת סלג'ן (גילוי נאות: החברה מיוצגת בארץ על ידי חברת ניאופרם) ומטרתה לסייע לרופא המשפחה בעת אבחון של אנמיה אצל בני הגיל המבוגר. באפלקיציה  יש כלי המסייע באבחון האנמיה וסיבותיה, יש מידע על אנמיה, והפניה למרכז להמטולוגיה הקרוב ביותר. מדובר באפליקציה שמיועדת לכל העולם. ניתן להוריד באפל ואנדרואיד.

אפליקציה לאבחון אנמיה

לינק להורדה


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.