10,000 חולים כרוניים בישראל יתקשרו עם אחות באמצעות טאבלט

מכבי שירותי בריאות בשיתוף עם מכון גרטנר השיקו בימים אלה שירות חדש לחולים כרוניים – מוקד אחיות איתו יתקשרו החולים מהבית באמצעות טאבלט ייעודי שיאפשר שיחת וידאו עם אחיות במוקד. המוקד מתעתד לתת מענה ל-10,000 חולים כרוניים במגוון מחלות: COPD (מחלת ריאות חסימתית), סוכרת, אי ספיקת לב, פצעים קשיי ריפוי ומטופלי סטומה.

על פי ההודעה של מכבי, לחולים ינתנו מכשירים לניטור מצבם הבריאותי כגון משקל, מדי סוכר ומד לחץ דם שיאפשרו שידור מדדים למוקד וקבלת ייעות רפואי מבוסס. עוד עולה כי לכל חולה תוצמד אחות, למעט בזמנים בהם אינה עובדת ואז יקבל טיפול מאחות אחרת המתמחה במצבו הבריאותי. בנוסף האחיות יבצעו גם שיחות יז

ומות אל החולים.

שיפור באמצעות טיפול מרחוק

מדובר בכמות מאוד נכבדה של חולים שעומדת לקבל טיפול, ולחסוך לעצמה צורך להגיע למרפאות ואף לבתי חולים, ומכאן יש להעריך את החיסכון בעלויות, ובטרטור לחולים. עוד לטענת מכבי המוקד אמור לסייע לחולים להתמודד טוב יותר עם מחלתם ועם ריבוי התרופות, שעל פי נתוני הקופה עלה מ-5 תרופות לחולה ב-1998, לכדי 11 תרופות לחולה כיום, מה שמקשה על היצמדות ויהענות לטיפול. בנוסף לאחיות שיהוו את בסיס הכוח של המוקד, יהיו במוקד גם רופא, דיאטנית ועובדת סוציאלית לתמיכה נוספת.

יתרונו המרכזי של המוקד החדש היא בהיותו שירות ללא עלות נוספת לחולים, מה שיקשה על מתחרים מהשוק הפרטי כגון נ.ט.ל.י ושח"ל שגם להם מודלים מבוססי אחיות לטיפול מרחוק.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=uEES8glc4IQ&feature=youtu.be]

במכבי מדגישים את היכולת של החולים להזעיק פחות את ילדיהם הנדרשים לטפל בהם באופן תדיר, אך ללא ספק הירידה בהגעה לרופא המטפל והאשפוזים הם מניע חשוב ומשמעותי.

מדובר ללא ספק בפרויקט גדול ורחב היקף, ואם יצלח ויוכיח את עצמו כלכלית, הרי שאני מעריך שנהיה צפויים להרחבה של שירותים מסוג זה, היכולים להקל באופן משמעותי על מערכת הבריאות הנמצאת באי ספיקה משמעותית. ההבטחה של טלרפואה מלווה את מערכת הבריאות כבר שנים רבות, אך טרם הפכה למסה קריטית במערכת הבריאות העולמית. כעת משהשתכללו הסנסורים שניתן להעביר בהם מידע וקווי התקשורת הרי שה"שטח" מוכן לשינוי. עוד רמז לכך שהנושא הבשיל קיבלנו לפני מספר חודשים עת פרסם משרד הבריאות נוהל מסודר בנושא מתן טיפול מרחוק.

החולה המבוגר והכרוני צורך נתח גדול משירותי הרפואה והיכולת לתת לו טיפול מרחוק באמצעות טכנולוגיה ומענה רפואי הינו כלי חשוב בארזנל ובשינוי של מערכת הבריאות. יהיה מעניין לראות אילו עוד מחלות יקבלו מענה ובאיזה היקף.


3 thoughts on “10,000 חולים כרוניים בישראל יתקשרו עם אחות באמצעות טאבלט”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.