1 מכל 3 בני נוער שינה את הרגליו הבריאותיים בעקבות מידע שמצא ברשת

1 מכל 3 בני נוער שינה את הרגליו הבריאותיים בעקבות מידע שמצא ברשת

איזה יופי לי, הרבה זמן חיכיתי לרגע הזה, והיום אני שמח להכיר לכם את רויטל גל, מנהלת התוכן החדשה באי-פוכונדר, וזהו לה פוסט הבכורה בבלוג. רויטל מביאה עמה הרבה מאוד ניסיון בכתיבה עיתונאית בכלל ובתחום הבריאות בפרט.

אז הנה הוא פוסט הבכורה, ועל נושא מרתק וחשוב – בני נוער, בריאות ואינטרנט.

קריאה נעימה!

האינטרנט מקדים את הטלוויזיה, הספרים, הרדיו, עיתונים ועוד כמקור מידע בריאותי

הרבה מחקרים נעשו על ההשפעות השליליות שיש לאינטרנט על בני נוער, אך הפעם סקר חדש של Northwestern University בארה"ב מראה דווקא השפעות חיוביות על הרגלי הבריאות של נוער בזכות האינטרנט.

במשך למעלה מעשור עקבו החוקרים אחר 1156 בני נוער בגילאים 13-18 מרחבי ארה"ב והשימוש שהם עושים בכלים הדיגיטליים להשגת מידע בריאותי. הסקר בחן את התדירות שעושה הנוער במידע רפואי מקוון, הנושאים הרפואיים שמעסיקים אותם, האם שינו את הרגלי הבריאות שלהם כתוצאה מכך וכו'.

הנושאים הכי פופולאריים שעלו בסקר הם פעילות גופנית (42%), דיאטה ותזונה (36%) מתח וחרדה (19%), מחלות מין (18%) גיל ההתבגרות (18%) ובריאות הנפש (16%), כאשר רוב בני הנוער, כ- 88%, טענו שהם לא מרגישים בנוח לשתף חברים בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות בבעיות הבריאותיות שלהם. כשליש מבני הנוער העידו כי שינו את הרגלי הבריאות שלהם לטובה הודות למידע שגילו באינטרנט, כגון צמצום שתיית משקאות מומתקים, עשיית פעילות גופנית כדי להתגבר על דיכאון ושימוש במתכוני אוכל בריאים יותר.

לצד מקומו החשוב של המידע המקוון, הורים עדיין משמשים כמקור המידע הרפואי המוביל בקרב בני נוער, כאשר 55% מבני הנוער שהשתתפו במחקר העידו כי קבלו הרבה מידע רפואי מהוריהם. לאחר מכן נמצאים בית- הספר כמקור למידע רפואי, כמו גם רופאים ואחיות. האינטרנט הוא המקור הרביעי בגודלו למידע רפואי בקרב בני נוער, כשהוא עוקף מקורות ידע אחרים כגון טלוויזיה, ספרים, רדיו, עיתונים ועוד.

עוד עולה מהסקר: 84% מבני הנוער העידו כי פנו לאינטרנט כדי לחפש מידע רפואי; רק 13% פנו לאינטרנט לחיפוש מידע רפואי כי לא חשו בנוח לפנות להוריהם; מחצית מהנוער שאב מידע מהאתר הראשון שעלה והתקשה להבחין בין אתר מהימן לפרסומי.

לסיכום, סקר זה מוכיח כי קיים רצון מצדם של בני נוער להתמודד עם אתגרים בריאותיים והאינטרנט מספק משאב של מידע עבורם, אך יש לחנך אותם ליכולת לסנן ולהבחין בין מידע אמין למידע שאינו אמין. 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.