תפריט הפודקאסטים שלי לרגל השקת הפודקאסט חדש: Participatient

תפריט הפודקאסטים שלי לרגל השקת הפודקאסט חדש: Participatient

בחודש האחרון יצא לאור הפרויקט שלי ושל ליאת רותם מלמד בצורת פרקים ראשונים של הפודקאסט: Participatient. כפי ששמו מעיד עליו הוא עוסק בשיתוף מטופלים במערכת הבריאות לצורך שיפור מערכת הבריאות. הפרויקט נולד לו לפני כשנתיים והתבשל באיטיות, הוא מחובר לאג'נדה שאני וליאת מתומכיה, אבל גם לעובדה שפודקאסטים הפכו למשהו משמעותי בחיים שלי לפחות – תפריט האזנה שהחליף כמעט לחלוטין את הרדיו.

לכן ראיתי לנכון לחלוק עמכם את רשימת ההשמעה שלי, שחלקה שימשה השראה לפודקאסט. כמו כל תוכן זה עולם דינאמי ולא הכול באותה רמה. מקווה שתמצאו בהמלצות תועלת.

פודקאסטים הם לא עניין חדש, אם לומר את האמת. פודקאסטים הם חלק מהנוף ברשת וברשימות ההשמעה כבר שנים רבות. אבל הפורמט התפוצץ בעולם בשנים האחרונות ועוד יותר בעת הקורונה. יש לכך כנראה הרבה סיבות – ביניהן ההתפתחות הטכנולוגית שמאפשרת לכל אחד להקליט פודקאסט בבית ומכאן גם הוזלה משמעותית בעלויות ההפקה. כלי הפצת התוכן שהפכו קלים וחינמיים כמו אפל פודקאסט, ספוטיפיי ודומיהם. לבסוף בישראל, כניסה מסיבית של גופי שידור ישראליים מהמיינסטרים, לדעתי "כאן" היה המוביל, לתוך הפקה והפצה של פודקאסטים שגררו אחריהם התפוצצות ישראלית.

אני חושב שגם אצלי הקורונה היוותה האצה של החיבה לפודקאסטים, והיכולת לנהל את רשימת ההשמעה שלי באמצעות ספוטיפיי גם במוסיקה וגם בדרך צריכה של תוכן שאינו מוסיקלי.

אז לפני המלצות הנה הפודקאסט שלנו:

Participatient

הפודקאסט שלנו עוסק בסוגיות שונות הקשורות לשיתוף מטופלים במערכת הבריאות. זה שיתוף על כל גווניו, החל מהיחס של רופא ומטופל בחדר הטיפול ועד ועדות והחלטות המעצבות את מערכת הבריאות. הפורמט הוא בעיקר שיחות ביני ובין ליאת רותם מלמד על נושאים שונים, בהמשך גם נארח מומחים שונים בהם מטופלים, רופאים ועוד. הפודקאסט הוא בין 35-45 דקות לרוב ופרק יוצא בערך כל שבועיים.

ועכשיו להמלצות שלי… מתחילים.

רפואה

Out of Patients

מת'יו זאקרי, הפודקאסט Out of patients
מת'יו זכארי

הפודקאסט של מת'יו זכארי, אחד הפעילים הוותיקים בתחום העצמת המטופלים, ומי שייסד את העמותה Stupid Cancer לקידום טיפול בסרטן אצל צעירים ומתבגרים (ההשראה לחלאס סרטן לדעתי) לאחר שאובחן כחולה בעת שהיה סטודנט. זכארי מוביל כיום תנועות מטופלים, פיתוח תוכן וארגון של תנועות מטופלים הוא הבעלים של חברת הפקת פודקאסטים. כמו שם הפודקאסט גם לחברה שם חכם -Off scrip (מחוץ למרשם) וזו רשת מעניינת של תוכניות על בריאות. התוכנית שאני ממליץ היא בהגשתו ובה הוא מקיים שיחות עם יזמים ואקטיביסטיים בתחום בצורה משעשעת, חכמה ומאוד נוקבת הנוגעת להעצמה ולמצב הבריאות – בעיקר בארצות הברית. ניתן לצור בכל הפלטפורמות.

עושים רפואה

הפודקאסט הישראלי המוביל בתחום הרפואה. ד"ר יובל בלוך מוביל יחד עם שותפים שונים, כל תוכנית עוסקת בנושא אחד, סיפורי, שיחתי ומעניין. כל פעם מתמקדים בסיפור אחר סביב מחלה או אירוע הקשור לעולמות הרפואה. ד"ר בלוך הוא רופא ילדים, כיום מגישה לידו עמליה נוימן, בעבר הגישו גם אחרים. ליובל יש יכולת להסביר דברים בצורה פשוטה יחסית וברורה מה שהופך את התוכן לנגיש ומעניין.

The Humanising Health and Care

הפודקסט הזה של העמותה The Point of care foundation המקדמת באנגליה את השיטה לשיתוף מטופלים שנקראת Experienced Based Co Design מקיימת שיחות עם מטופלים ומטפלים על נושאים שונים שקשורים לטיפול רפואי מכיוון המטופלים ונושאים הקשורים לשיטת השיתוף שלהם. לא קשה להבין למה אני שומע את זה.

עסקים

Business Wars

הלוגו של ביזנס וורז פודקאסט מבית וונדרי

אני חושב שאם יש פודקאסט שהניע אותי להתעמק בעולמות הללו, זה זה. הפודקאסט של דיוויד בראון, הוא בעצם סיפורי מאוד ומציג מאבק בין שני מותגים בתעשיות שונות. הפודקאסט הוא ממש תסכית כמו שאנחנו זוכרים משנות הארבעים עם קטעי משחק, שעשועי מילים אפקטים קוליים ועוד. עשוי ומופק בצורה מהממת. הגעתי אליו מהמלצה של עמית קמה איש מקצוע בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית שמוביל את קהילת ה-CDO ומשם אני חושב שזה משהו שאני ממש מקפיד להקשיב לו מדי שבוע שיש פרק חדש. אם בבריאות עסקינן הסדרה שלהם על מלחמת החיסונים לקורונה הייתה מעולה ברמות. פשוט מומלץ.

Business Movers

גם הפודקאסט הזה בהובלת לינדזי גראהם הוא סיפורי ומתמקד בלקחים עסקיים. גם הוא משתמש בהמחשת שיחות וכלים תיאטרליים אך הוא מתמקד בדמות מובילה ואיך היא מניעה את הסיפור. כך למשל התמקדות בטים קוק בכניסה לניהול אפל, או בלי אייקוקה כשכנכנס לנהל את קרייזלר. הסגנון דומה מבחינת ההפקה ל-Business Wars אבל מעט שונה בקו הסיפורי. גם כאן אני עוקב מושבע.

חיות כיס

הלוגו של חיות כיס מבית כאן הסכתים

לא באמת צריך את ההמלצה שלי כדי להכיר את חיות כיס מבית כאן הסכתים. הפודקאסט אולי הטוב ביותר בתחום הכלכלי בישראל. שואב לדעתי את השראתו מ-Planet Money של NPR אבל עדיין הצוות של שאול אמסטרדמסקי, צליל אברהם וכעת גם אלון אמיצי, מביא סיפורים כלכליים בצורה מהפנטת, מופקת לעילא ולעילא ומעניינת ביותר. מדי רביעי זה לרוב פותח לי את הבוקר. הצטרפתי קצת באיחור לכת המעריצים אבל מאז שהתחלתי לדעתי לא הפסדתי אף פרק.

חצי שעה של השראה עם ערן גפן

תוכנית הראיונות של ערן גפן עם מנכ"לים מובילים בשוק הישראלי על דרכם העסקית, חדשנות וסוגיות ניהוליות היא אחת הטובות בישראל. ערן משתמש בכלים שלו כדי לנתח יחד עם המנכ"ל תהליכים ארגוניים ויחד הם מגיעים הרבה פעמים לתובנות חכמות ומנוסחות. כמה מהתכוניות היו ממש מרתקות, לפעמים המרואיינים לא טובים כמו חברים.

התמונה הגדולה

התמונה הגדולה הוא פודקסט שיחתי של שני אנשים מאוד חכמים שמנתחים חברות שונות, בעיקר מתחום הטכנולוגיה ברמה האסטרטגית. ניר סבתו הוא משקיע ב-Entrée Capital, אביעד בן יהודה עובד בצוות האסטרטגיה המרכזי של גוגל. הם מטבלים את שיחותיהם בהרבה נתונים, ניתוחים אסטרטגיים, משמעותם של פיצ'רים שונים וגם בתפיסות שלהם לאן החברות השונות צריכות ללכת. מאוד מומלץ למי שמתעניין בעסקים, אסטרטגיה ושיווק.

Behind The tech

הפודקאסט הזה מבית מיקרוסופט מובל על ידי קווין סקוט ה-CTO של מיקרוסופט, ומראיין יזמים ומובילי דעה בתחום הטכנולוגיה לשיחה אישית עם המון לקחים מקצועיים בתחום המדע, הטכנולוגיה והניהול. שיחות משעשעות מחכימות ולעיתים גיקיות להטריף. הפוקוס הוא כמובן טכנולוגיה אבל זה בית ספר שלם לתפיסות עולם ועוד. ממש כדאי להקשיב וגם ללכת אחורה בפרקים – כי זה על זמני.

אקטואליה ואחרים

Plain English

לפודקאסט הזה הגעתי בעקבות המלצת טוויטר של שאול אמסטרדמסקי. דרק תומפסון, כתב התרבות הטכנולוגיה והכלכלה של האטלנטיק יצר תוכנית פובליציסטיקה וראיונות על נושאי סדר היום – לרוב מזווית אמריקנית במיוחד, אבל בגישה רעננה, לא מתנשאת ומפוכחת. נושאים כמו הפגיעה בפוריות הגבר, טוויטר ואלון מאסק ועד מהפיכות בתחום התעסוקה בעקבות הקורונה. קול מרענן מדויק ושווה האזנה ממש.

The Intelligence

הפודקאסט היומי של האקונומיסט, מנתח נושאים ברומו של עולם באקטואליה העולמית והכלכלית בצורה מעניינת, מפורטת דיה ולא מעיקה. כל יום בערך 3 אייטמים ברורים ולפעמים גם ספיישלים. תשמעו שם מדי פעם גם על ישראל, אבל בגדול זה האקונומיסט בפודקאסט – גם כאן אני מאזין דיי הדוק, כל פרק בערך 20 דקות.

האמת היא

האמת היא עם עפר שלח. לפני שהפך לפוליטיקאי היה שלח אחד העיתונאים האהובים עלי. כתיבתו הייתה חדה, אהבתי את פרשנות הספורט שלו ובכלל איש רציני. כפוליטיקאי ההערכה שלי אליו הייתה מעורבת. עכשיו הוא חוזר לכס העיתונאי, אם כי לא מסתיר את עברו הפוליטי המיידי. שלח מראיין מומחים שונים על נושאים שעל סדר היום – יותר במסגרת בעיות גדולות, ולא ענייני פוליטיקה וצרחות הנהוגים במקומותינו. שיחות מעניינות, לפעמים קצת פולמוסיות.

שיט של אחרים

לוגו של הפודקאסט שיט של אחרים

מודה, זה קצת מוזר החיבה היתרה שלי לפודקאסט הזה של סיון לוטן ויהב ארז בו הן עונות למגוון שאלות של אנשים שיש להם "שיט" החל מבעיות יחסים, ביטחון עצמי, מין ועוד. את האמת שהשיחה המשוחררת והנעימה, היכולת לדבר על דברים לא פשוטים בצורה כנה וישירה תפסו אותי אחרי שהשם של הפודקאסט הביא אותי פנימה. שווה האזנה.

שיר אחד

הלוגו של הפודקאסט שיר אחד מבית כאן הסכתים

עוד אחת מהיצירות האהובות עלי מבית כאן הסכתים. ניר גורלי ומאיה קוסובר מגישים בכל פרק סיפור מאחורי שיר ישראלי אחד מוכר. למדתי לא מעט על זמרים, תהליכים שירים וכו. את כל זה הם עושים דרך הסיפורים העשויים והתפורים בקפידה. גם כאן ההפקה מוקפדת ביותר, איכות הסיפור והיכולת לגעת בנקודות מעמיקות, ולא ידועות למי שלא פריק של טריוויה מוסיקלית, היא נהדרת.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.