שיווק באי מייל יכול להיות אישי להרבה אנשים

24. יוני 2014 כללי 0

שליחת ניוזלטר הפכה בשנים האחרונות לשיטה המובילה את הקשר הדיגיטלי עם רופאים ובכלל עבור הרבה חברות תרופות. דיוורים אלקטרונים, בין אם הם יוצאים ישירות מהחברה או דרך אתרים שלהם רשימות הפצה משלהם, מהווים כלי המאפשר להגיע אל שולחן הרופא, כאשר הוא מזוהה, ולכן ניתן להעביר מסר רפואי, או שיווקי המותאם לרופאים. ככלל שיווק באמצעות אי מייל נחשב לכלי אפקטיבי, אך פעמים רבות שליחת אי מייל גנרי, לאנשים רבים יכול שלא להועיל, ולפעמים אפילו להזיק.

תחושת המקבל כאילו הוא חלק מעדר, ואין התייחסות אישית אליו, גורמת לאי מייל להיתפס כמנוכר, ולמאמץ השיווקי ליצור קשר ולהשיג "קשב" מהמקבל להיכשל. על כן פעמים רבות ניתן לשלוח מסר המוני אבל כזה שייתן תחושה אישית למקבל, ובכך לשפר את התוצאות, ולהשיג את אותו טיפוח של קשר.  ככלל, אסור לשיווק באי מייל להיות מנותק מכלל מאמצי השיווק, ועליו להיות מחובר למסרים הכלליים ולהדגיש אותם.

כרוכית

1. לא לשלוח מחברה, לשלוח מבן אדם

אחת הטעויות הבסיסיות בשליחת אי מיילים, היא שליחת האי מייל ממיילים כללים כמו Marketing@blabla.om, כאלה שמי שמקבל ישר מבין שהוא חלק מרשימה וזה לא משהו שנשלח – אליו. שלחו את האי מייל מאדם אמתי, עדיף מישהו שהרופא מכיר או יוכל לחזור אליו ולקבל תשובה אנושית. הרצון של אנשים ליצור קשר עם אנשים אחרים הוא מוטיבציה מרכזית עבור אנשים ונגיעה ברצון הזה יכולה לסייע ביותר.  במקרים מסוימים חשוב לשלוח גם מהאדם הרלוונטי, לא רק על בסיס היכרות. מייל עם תוכן מסוים עשוי להתאים יותר לפונקציה אחרת בארגון ולא רק לנציג הרפואי.

גם בחתימה, לא לשכוח לשים את שמו של האדם ולא להגיד "תודה מצוות השיווק".

בתוכנות המסייעות כיום בשליחת אי מיילים, ניתן ליצור רשימות מפולחות ולהתאים את השולח לפלח הנכון. כמו כן מומלץ לפעמים לנסות כמה אפשרויות בשלב ראשון ואז לשלוח מהאפשרות היעילה ביותר לשאר הקבוצה.

2. גם באי מייל כדאי לעשות סגמנטציה

אחת הפעולות הבסיסיות שנעשות בשיווק, היא פילוח קהל היעד, ופעילות כזאת נעשית פעמים רבות בחברות תרופות. אז אם זה חשוב בשטח, ברור שיש לזה חשיבות גם בשליחת המייל. מסר אחד אף פעם לא מתאים לכולם, ומסר לא רלוונטי הוא הדרך הבטוחה להתעלמות ומיאוס. מסרים על תרופה מסוימת בקרב לקוחות המכירים אותה, לעומת אלו שלא מכירים אותה לעומק לא יכול או צריך להיות אותו מסר. כך גם מסר על תרופה שלא נמצאת זמינה לרופאים מסוימים, עלולה להכעיס, אלא אם המטרה היא אכן להכעיס.

על כן כמו בבחירת השולח, גם בהתאמת המסר יש לבחור את הפילוח הנכון ולבצע התאמה של השפה, המסר, הכותרת והתוכן על מנת לשלוח מידע רלוונטי לאנשים הרלוונטיים.

3. כריית המידע שכבר יש לכם

כאשר מבצעים פניה אישית חשוב לדייק, יהיה מביך לפנות לגבר בלשון נקבה או לאישה בלשון גבר… לקרוא לפרופ' רק ד"ר ועוד.. אבל לפעמים אנחנו לא מכירים באופן אישי את כל אלו שאנחנו שולחים אליהם אי מייל, ולכן רצוי לעשות בדיקה מראש. חשוב לזכור שהרבה מהמידע נמצא לפעמים בכתובת המייל, למשל מקום העבודה לפעמים, שם המרמז על היות מקבל המייל גבר או אישה ואפילו ועוד. חשוב לבדוק ולעדכן את בסיס הנתונים בכל מידע שכן ניתן להוציא מכתובת המייל עצמה.

4. לימוד והפקת לקחים

אם שלחתם מייל ולא עצרתם לשאול מה למדנו ממנו, מי התעניין וכיצד ממשיכים מכאן, הרי שאתם סתם מפציצים לקוחות, וגם לקוחות מתעניינים יהפכו ללקוחות עוינים. למדו מכל אי מייל, תבנו סיפור מהדיוורים שלכם, וכך תוכלו ליצור סיפור בהמשכים. בייחוד אם המידע שאתם רוצים להעביר הוא כזה שיכול להתפתח והלקוחות עמם אתם בקשר משמעותיים לכם.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.