פייסבוק רוכשת את Moves אפליקציה למעקב אחר פעילות גופנית ותנועה

כתבתי פה באחרונה על הכניסה של ענקיות הרשת לתחום הבריאות, ועל העובדה כי מדובר לטעמי בנקודת מפנה. כעת פורסם כי פייסבוק ממשיכה להרחיב את הפורט פוליו שלה בתחום כאשר היא רוכשת את האפליקציה העוקבת אחר הפעילות הגופנית שלנו שנקראת Moves שפותחה על ידי חברה פינית בשם ProtoGeo. האפליקציה הקיימת גם לאייפון וגם לאנדרואיד זכתה עד היום ל-4 מיליון הורדות. סכום הרכישה לא פורסם, אך ברויטרס יודעים לספר שדובר מטעם פייסבוק אמר כי הסכום אינו קרוב למה ששילמה החברה ברכישות האחרונות שלה (ווטסאפ וכו').

האפליקציה הנרכשת הושקה בינואר 2013 והיא מאפשרת לאנשים לעקוב אחר התנועה שלהם באמצעות שימוש בטלפון החכם בלבד. ככלל מאפשרת האפליקציה לעשות מה שעושים חלק מן הצמידים, אך עדיין היא אינה מאפשרת לראות מדדים כמו קצת לב וכו'. אם זאת האפליקציה מאפשרת גם לעקוב אחר סוגי תנועה שאינם דווקא פעילות גופנית ולנתח לעצמכם מה הם הרגלי התנועה שלכם. ההצלחה של האפליקציה כך מסבירים ברשת, היא העובדה שהיא פשוטה ואינה דורשת מאמצים מיוחדים.

 

מסכי Moves
מתוך חנות אנדרואיד – מסכי Moves

החברה עצמה ProtoGeo היא חברה קטנה המעסיקה 10 עובדים, הוקמה ב-2012. על פי CrunchBase יש לה שלושה משקיעים והושקעו בה כ-1.6 מיליון דולר: Lifeline Ventures, PROfounders Capital, Tekes. החברה הוקמה על ידי שלושה יזמים ויש לה משרדים בהלסינקי ופילדלפיה.

תחום הבריאות, כאמור כבר הועלה על הרדאר של פייסבוק בחודשים האחרונים עם הרכישה של אוקולוס וי.אר, המייצרת משקפי מציאות וירטואלית שצוקרברג הסביר כי הוא רואה בהן פוטנציאל להוות כלי לקשר וירטואלי-ויזואלי גם עבור פעילות טלרפואה בעתיד ובפייסבוק כרשת שתאפשר קשר רופא חולה על בסיס מציאות וירטואלית המבוססת על רכישה זו. הרכישה הנוכחית מעבה את הנוכחות בתחום הבריאות. על פי הדיווחים האפליקציה תישאר בשלב זה כעצמאית, בדומה לווטסאפ ועוד..  הרחבת הפעילות בתחום הבריאות מתחברת  גם לדבריו שנאמרו לאחרונה על כך שבעשור הקרוב פייסבוק תהפוך גם לכלי לפתרון בעיות.

השוואה של Moves
השוואה של Moves לגאדג'טים אחרים (מתוך אתר האפליקציה)

מטרות חדשות?

מעניין יהיה לנסות ולנחש את המטרות הבאות של פייסבוק,  וכן של החברות האחרות בתחום רכישת טכנולוגיות ואפליקציות בריאות, בינתיים בתחום הבריאות הכיוונים של כל אחת מהענקיות קצת שונה, וזה דיי מובן לאור התפקוד השונה של כל אחת מהן.  מעניין יהיה גם להבין האם ענקי הבריאות (חברות התרופות והציוד הרפואי) השונים, שלא מפחדים אף הם לשפוך סכומים משמעותיים להיכנס לתחום הרכישות ואולי לרכישות משמעותיות יותר מאפליקציה זו או אחרת אלא רכישת פלטפורמות ענק משמעותיות יותר.

בקיצור מה שנתפס כנישה הופך לאט לאט למטרה משמעותית יותר על הכוונת.

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.