סאנופי בישראל: הדרכה על שימוש במזרק לתרופה ב-QR קוד

סאנופי ישראל משדרגת את הנגשת המידע אודות השימוש בתרופות שלהם באמצעות QR קוד על אריזת התרופה.  זו לא פעולה טריוויאלית כל כך בשוק התרופות. למי שלא יודע, לשנות את הגרפיקה על אריזה של תרופה, או תוספת של מרכיבים שונים על האריזה שאינם שם בתחילת הדרך, אינה דבר פשוט. זו לא תלוי רק בהחלטת החברה, כמו נגיד ששטראוס מחליטה לשנות ולהוסיף סיסמה או ציור. מעבר לשאלות התפעוליות הפנימיות כל שינוי אצל חברות תרופות תלוי באישור משרד הבריאות ואגף הרוקחות. גם השינוי וגם המידע הנלווה אליו. ועל כן הוספת הקוד באריזות של האינסולין של סאנופי, ובהם הדרכה על תפעול עט ההזרקה,  זה תקדים וראוי לתת לו את הבמה.

להבין את ההוראות לגבי התרופה ברגע האמת

הקוד שהתווסף לאריזה מאפשר סריקה מהירה וקבלת עמוד נחיתה במסגרתו יכול לצפות המטופל בסרט המסביר כיצד יש להשתמש במזרק עמו הוא מזריק את האינסולין. שימוש לא נכון בתרופה אינו דבר כה נדיר, והזרקה עצמית היא עניין שצריך ללמוד. שימוש לא נכון עלול לגרום לשימוש בפחות מדי תרופה או יותר מדי ולכל סטיה יש השפעות על רמות הסוכר ועל הבריאות בהמשך.

Lantus landing page
עמוד הנחיתה סלולרי – לנטוס

אי הבנה של הוראות הרופא או שימוש לא נכון בתרופה הן נושא מאוד נרחב בעולם הבריאות ומדובר על אחוזים גבוהים ביותר שאינם מבצעים את הפעולה כפי שצריך, לאו דווקא בגלל מחסור בהשכלה וכו'. הישיבה אצל הרופא עלולה להלחיץ ופעמים רבות מיד לאחר צאת המטופל הוא אינו זוכר או מבין מה ההוראה שקיבל. בשנה האחרונה למשל, כללית פתחה בקמפיין שהוא יבוא מארה"ב ונקרא: שאל אותי שלוש שאלות. מטרתו לעודד את החולים לשאול שאלות את הרופא על מנת להבין ממה הם סובלים ומה עליהם לעשות.

אריזת לנטוס ואפידרה
אריזת התרופות

סורקים ורואים

על פי הודעת החברה בשלב ראשון הסרטון, המסביר על השימוש במזרק, יהיה זמין למשתמשים באינסולינים של סאנופי, אך בהמשך החברה צופה כי הקוד יתווסף לתרופות נוספות בהמשך. מצפיה בסרטון ובחומרים אפשר לומר שנעשתה עבודה טוב, הטקטסטים והתמונות ברורים, ההפקה באיכות טובה.

אני חושב שזו נקודת ציון, ולטעמי בעתיד יתקדם הנושא והדרכת וידאו על התרופה תהיה מוצר שיהפוך לבסיסי. לטעמי על מנת לחסוך חלק מהעניין הרגולטורי יש לעבור ל- Augmented reality. שכן אז אין צורך להוסיף טקסט או קוד על גבי התרופה, אלא עצם

כיוון המצלמה על המוצר כבר יפעיל את הרובד הדיגיטלי.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.