מפתיע? 50% מהמנתחים הפלסטיים בארה"ב משתמשים ברשתות חברתיות

מחקר חדש המתפרסם בגיליון מאי של הירחון  Plastic and Reconstructive Surgery®, הירחון המדעי הרשמי של האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית מגלה כי 50% מהרופאים החברים באיגוד מדווחים על שימוש ברשתות חברתיות. מה שעוד ראוי לציון מהמחקר הוא שרק 1.5% מדברים על אפקט שלילי על המרפאה כתוצאה מפעילות ברשתות חברתיות.

לא ניתן להימנע משילוב רשתות חברתיות בטיפול הרפואי

במסגרת המחקר נשלח שאלון ל-5000 המנתחים החברים באיגוד. תשובות לשאלון התקבלו מ-500 מנתחים. על פי התוצאות מחצית מהמנתחים משתמשים באופן שוטף במדיה החברתית ומחצית לא. הסיבות של הרופאים לשימוש ברשתות החברתיות הן: 56.7% ענו כי כיום לא ניתן להימנע משילוב רשתות חברתיות בטיפול הרפואי, 52.1% טענו כי מדובר בכלי שיווקי יעיל, 49% טענו כי מדובר בפורום טוב למתן מידע לחולים. עוד עלה מן המחקר כי רופאים שמרכז העשייה שלהם הוא כירורגיה פלסטית למטרות אסתטיות היו בעלי סיכוי גבוה יותר לשימוש ברשתות החברתיות.

הסיבות של 49% הנמנעים כוללות: 54.1% חוששים לתדמיתם המקצועית כמנתחים,  שמירה על פרטיות המידע של מטופלים (48.8%), וכ-45.9% אינם רוצים להפוך לזמינים מדי.  תשובות אלה לא השתנו בחלוקה לפי גיל.

עוד נתון מעניין שעולה מן הסקר הוא ש-32% מהרופאים דואגים לגבי חשיפה של פרטים אישיים של החולים ברשתות החברתיות, וכ-24.5% חושבים שהמוסדות הרשמיים קרי איגוד הפלסטיקאים האמריקאים והגוף המנפק רישיונות למקצוע צריכים להפעיל פיקוח ובקרה על הפעילות של הרופאים ברשתות החברתיות.

כלי שיווק אפקטיבי

מבחינת האפקט על המרפאה של הרופאים, מרביתם (64.6%) טענו כי לא היה אפקט לפעילות במדיה חברתית בשנה האחרונה, 33.8% מהרופאים טענו כי היה אפקט חיובי ו-1.5% דיווחו על אפקט שלילי. הפלטפורמה הפופולרית ביותר אצל הפלסטיקאים היא פייסבוק, כאשר אחריה במרחק משמעותי יש את לינקדאין, טוויטר, בלוג ויוטיוב.

מתוך אלו שדיווחו על אפקט חיובי על מרפאתם, ציינו 67.5% ציינו כי מדובר בפלטפורמה זולה לפרסום, ו-68% טענו כי מדובר בכלי להרחבת החשיפה של המרפאה באופן מקומי. 48% טענו כי הפעילות ברשתות החברתיות הביעה לגידול במס' המטופלים שפנו למרפאה. 48.3% טענו כי קיבלו פידבק חיובי לטיפול ממטופלים באמצעות הרשתות החברתיות. 20.5% טענו כי הרשתות החברתיות אפשרו להן להיות יעילים יותר בתקשורת שלהם עם מטופלים.

חשבונות נפרדים

עוד עולה כי מתוך המשתמשים, מחצית עושים (50.2%) זאת על מנת לשמר קשרים אישיים, ומחצית לא. מתוך אלו שועשים זאת גם למטרות אישיות וגם למטרות מקצועיות, הרוב כ-75% מחזיקים חשבונות נפרדים לצורך כך. מבחינת דחיפות העלאת פוסטים: 38.5% עושים פעם בחודש, 26.5% עושים זאת באופן שבועי וכ-12% עושים זאת על בסיס יומי.

קצת מעל מחצית מהרופאים (54%)  מדווחים כי יש איש בצוות האחראי על ניהול הנוכחות, בעוד ששאר 46 האחוזים מנהלים באופן עצמאי את פעילותם ברשתות החברתיות.

למחקר המלא: http://journals.lww.com/plasreconsurg/Fulltext/2013/05000/Social_Media_Use_and_Impact_on_Plastic_Surgery.51.aspx#P15


1 thought on “מפתיע? 50% מהמנתחים הפלסטיים בארה"ב משתמשים ברשתות חברתיות”

  • 1
    משתמש אנונימי (לא מזוהה) on יוני 24, 2013 הגב

    אין מה לעשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.