מה עדיף? Lifewatch V או Samsung health S

בשבוע שעבר התרחשו שתי השקות מעניינות בעבור עולם הבריאות בסלולר. ההשקה הראשונה היא של Lifewatch V מכשיר, סלולרי חכם פרי פיתוח ישראלי, ייעודי לתחום הבריאות המאפשר לבצע מגוון רחב של בדיקות ומעקבים ישירות מהמכשיר. ההשקה השניה, לא ישראלית בכלל והיא של סמסונג שהשיקה את S Health service  עבור סמסונג גלקסי S-III   המאפשרת למכשיר להתממשק באמצעות בלוטות' או USB למגוון מכשירים שמסייעים לעקוב אחר הבריאות.

ובכן, יש כאן שתי גישות שונות לניצול היכולות והיתרונות של הסלולר ככלי בריאותי הנמצא בכיסינו כל הזמן. האחת מדברת על מכשירים יעודיים, קרי מכשירים שמבצעים את הפעילות בעצמם ומעבירים את התשדורת בעצמם, והגישה השניה מדברת על התממשקות למכשירים הסלולריים הקיימים.

Lifewatch V

אין ספק שהלייפווטץ' נראה מאוד מעניין. המכשיר בעיצוב יפה ומודרני, מבוסס על מערכת אנדרואיד (2.3) עם מצלמה, זיכרון סביר וכל היכולות של סמארטפון. הייחוד שלו הוא בחיבור האפליקציות הייעודיות והסנסורים הייעודיים על מנת לבצע מגוון רחב של בדיקות – א.ק.ג (ליד אחד), בדיקות סוכר, בדיקת דופק, אחוז שומן, מדחום ועוד.

המגוון הרחב של הבדיקות מעניין ביותר, והיכולת לבצע זאת מתוך המכשיר עצמו משפרת לדעת רבים את הנגישות לבדיקות. על כך הוסיפה החברה גם אפליקציות לדיאטה, תזכורת ללקיחת תרופות, ענן לשמירת התוצאות והיכולת כמובן לשלוח לרופא את התוצאות.

לרוכשים את הטלפון יש אפשרות לרכוש גם חבילות שירות מותמאות הכוללות רמות שונות של סיוע מאנשי מקצועי בפיענוח הנתונים, וכן תוכנית דיאטה.

זהו פתרון ראשון מסוגו, אך ארצה להפנות את תשומת הלב לשאלה מרכזית אם אנשים רוצים סמארטפון שיתן להם את כל זה, והאם הפיתוח הרפואי הממוקד לא יגרום לטלפון לאבד מעט מהטלפוניות והמסמארטפוניות שלו.

Samsung health S

כשהשיקה סמסונג את הגלקסי S-3 ציינו המציגים כי בהמשך תושק אפליקציה של סמסונג לעולם הבריאות. השבוע, באמצעות הודעה  בבלוג (בסינית) הושק השירות החדש, שהוא בעצם אפליקציה מובנית למכשיר המאפשרת לו להתממשק למגוון מכשירי מדידה באמצעות תקני בלוטות' או USB ובכך להפוך לתיק הרפואי ששומר את כל הנתונים, מאפשר לייצר גרפים, וכן מאפשר גם לחלוק אותם בטוויטר (למי שמתעקש).

כרגע הסמסונג מתממשק למספר מכשירים מתוצרת של חברות שונות, ואני מניח שיהיה קל לממש בעתיד עוד כאלה. לא צוין אם הכלי יאפשר שליחת הנתונים גם לרופא או המטפל הרפואי.

כאן המקום גם לציין שלשחל, חברת הטלרפואה הישראלית הפועלת גם בחו"ל, יש מכשיר שמתממשק לכל סמארטפון ויכול לתת א.ק.ג מלא (12 לידים) בתוך 30 שניות.

אז מה עכשיו?

שאלה גדולה איזו גישה עדיפה, האם להתממשק למגוון מכשירים נוספים באמצעות סמארטפון שהוא הטלפון שלך, או האם לרכוש מכשיר שהוא סמארטפון אבל בעיקר הוא כל המכשירים האחרים.

אני חושב שזה קצת כמו ההבדל בזמנו בין אפל לנוקיה. אפל בנתה פלטפורמה ואמרה לכולם – בואו תפתחו לנו את מה שאתם רוצים לעשות עם זה. בעוד שנוקיה רצתה לבנות הכל בעצמה. גם גוגל הבינו שהיכולת לשמור על "ראש פתוח" תאפשר יותר יכולות.

כבר היום יש כיסוי לאייפון שמסוגל לתת א.ק.ג ליד אחד, ועוד מגוון של יכולות רפואיות שמפותחות על בסיס היכולות של המכשיר עצמו.

על כן לטעמי התממשקות עדיפה, בעיקר בגלל שאנשים רוצים גם קצת הפרדה בחיים – לא רוצים לקנות א.ק.ג שהוא סמארטפון, אבל כן ישמחו אם המכשיר שקנו ידבר עם המכשיר שיש להם. יש בזה גם עניין של מיתוג עצמי… שאתה הולך עם מכשיר כזה כטלפון שלך, אתה קצת מכריז על עצמך – אני חולה, ולמרות שלטעמי זו לא בעיה, זו אינה התפיסה הרווחת.

אני מקווה ומניח גם שהמכשירים המתממשקים יביאו מגוון רחב של יכולות, וגם עיצובם ויכולותיהם ישתפרו בהתאם. כיום מדברים על חולצות עם סנססורים, מדבקות וצמידים…כך שלא תמיד יהי מדובר במכשיר מעצבן וגדול.

זהו, עד כאן ניסיוני להפוך לשוטה או תינוק…


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.