לא רק טקסט: הירחון BMJ מציג אבסטרקטים למחקרים בוידאו

יש בקרים כאלה שאתה עולה על פיסת מידע מגניבה ומחליט שאתה חייב לכתוב עליה בבלוג. אז הנה זה קרה לי היום.  כתב העת הרפואי הבריטי המכובד BMJ פרסם מאמר מערכת המספר על ההחלטה שלו לספק בנוסף לאבסטרקטים הרגילים בכתב גם את האופציה לחוקרים להציג את המחקר גם בווידאו.

את אבסטרטקטים מעלה האתר לערוץ היוטיוב שלו וכן לאזור באתר שלו. לדברי כותבי המאמר (שלא יכולתי לראות את כולו כי איני מנוי) הכלי החדש נועד לייצר הנגשה נוספת למידע של המחקרים ולתת לחוקרים לתת מידע עודף ורקע נוסף למחקר ומקורותיו. כמו כן הם יכולים להשתמש באנימציה וגרפים שאינם אפשריים בפורמט הרגיל של אבסטרקט.

לוגו BMJ

שיקול נוסף המופיע בחלקי המאמר שראיתי הוא העולם החברתי שמתפתח ברשת שמאפשר לחוקרים לחלוק את המחקר בבלוגים וברשתות החברתיות באופן פשוט יותר וגם לאחרים להציג את המחקרים הללו באופן נוסף.

אני חושב שזו יוזמה מאוד ברוכה ונכונה לזמננו. עולם הוידאו הופך משמעותי יותר ויותר ברשת והיכולת להגיש תוכן באופן ויזואלי מקלה על העיבוד ועל הקשר עם הגולש. כמובן שכאשר מסתכלים על התוצרים הם משתנים ברמת האיכות, אני מקווה ומניח שתהיה עקומת למידה של הירחון ושל החוקים ונראה תוצרים טובים ומעניינים.

גם בישראל

בישראל האתרים של הרופאים עושים שימוש נכבד בוידאו, רמות ההצלחה ואיכות ההפקה משתנות בין הפלטפורמות השונות אך אני לא חושב שהפורמט הזה פוצח עדיין באופן המיטבי. זה לא פשוט, גם בגלל קהל המציגים וגם בגלל קהל היעד. ללא ספק הכיוון של הוספת וידאו ויצירת תכנים ויזואליים הוא משמעותי וחושב.

פרויקטים לדוגמה בישראל הם בתי הספר האינטרנטיים וצילומי ההרצאות של  e-med ושל רשת רפואה וצילומי ההרצאות שלהם. כמו כן יש את הפרויקט של אתר דוקטורס אונלי הנקרא 6Min שהוא שונה במהותו בשל אורכו הקצר והניסיון לתת מידע באורך אינטרנטי יותר ונגיש יותר.

בארצות הברית האתרים לרופאים, אתרים חדשותיים לא ירחוני מחקר, עושים גם הם שימוש בוידאו נרחב, למשל פרויקט ה-באזז במסדרונות הכנסים של אתר Medpage.

לסיכום, הגישה של ה-BMJ מביאה אספקט נוסף להגשת מידע רפואי לרופאים ובכלל, ואני מעריך שעוד ייכנסו ממדים נוספים של חדשנות בתחום בשנים הקרובות.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.