כשנייקי מחליטה לסייע במניעת שחיקה בקרב אחיות וצוותים רפואיים

01. דצמבר 2019 כללי 1
כשנייקי מחליטה לסייע במניעת שחיקה בקרב אחיות וצוותים רפואיים

כאשר אחות ממוצעת צועדת 6-8 ק"מ ונחה פחות משעה במשמרת ממוצעת של 12 שעות, היא צריכה כל מיני אמצעים על מנת לא להישחק. רבים דנים, ובצדק, בצד הנפשי של השחיקה של צוותים רפואיים, אך יש לו קשר הדוק גם לצד הגופני. ככל שהעומס הגופני גדול אין ספק שזה לא מועיל להתמודדות הנפשית. ועכשיו, נייקי משגרת לחלל האוויר גרסה ייעודית של נעל ספורט שאמורה לתת מענה לאתגרים של עובדים במערכת הבריאות.

במסגרת מחקר שנערך בשנת 2014, נמצא כי בקרב אחיות בברזיל בגילאי 23-61 שעבדו בין 21-78 שעות בשבוע, התלונות העיקריות היו על עייפות, כאבי גב, צוואר תפוס וצרבת (Stomach acidity).

Nike Air Zoom Pulse

הנעל החדשה שהושקה לאחרונה, היא מעט חריגה בנוף של הבלוג הזה, כי אין לה באמת היבט דיגיטלי, ועדין לטעמי מדובר בפיסת חדשנות יעילה ומעניינת. נייק עבדו עם אנשי הצוותים מבית החולים לילדים OHSU Doernbecher שממוקם בפורטלנד אורגון, שכבר משתף פעולה עם נייקי. במסגרת העבודה המשותפת מיפו הצוותים את האתגרים המרכזיים לנעל מותאמת: יכולה לעמוד בעומס של עמידה רבה מצד אחד, ומצד שני גם יכולה של עמידה בריצה מהירה בעת הצורך, יכולת הלבשה והורדה מהירה ביד אחת, וכן יכולת ניקוי מהירה ופשוטה לאור מגוון הנוזלים והלכלוך שיכול להגיע לנעל.

נייק אייר זום פולס
נעל נייק אייר זום פולס

בנייק פיתחו את את הנעל, כחלק ממהדורה מוגבלת שמיועדת לגיברי היומיום. ובתוכה חדשנות בעיצוב וחומרים על מנת להתמודד עם האתגרים השונים. על מנת לאפשר יכולת לעמוד זמן רחב ועדיין לאפשר גם ריצה – בניית סוליה המורכבת מגומי מבחוץ, מרכז רך יותר ועקב המאפשר שקיעה שבנייק מתארים שמרגישה כמו "חיבוק". הבד החיצוני נבנה כך שהוא עמיד לכל מיני הנוזלים ומאפשר לנקות את הנעל במהירות. בנוסף עוצב החלק האחורי של הנעל כך שייאפשר לבישה מהירה.

גם למטופלים יש מקום

בנוסף, השנה המשיך שיתוף הפעולה עם בית החולים גם בקשר עם המטופלים, כאשר 6 מטופלים עיצבו נעליים מיוחדות, במסגרת התוכנית המשותפת של נייק עם בית החולים, והנעליים יהיו זמינות באתר נייק בעוד כשבוע. התוכנית המשותפת נקראת Freestyle והיא מאפשרת למטופלים לעצב נעליים משלב הרעיון, רצה כבר מאז 2004 והנעליים שעוצבו ונמכרו גייסו עד היום כ-27 מיליון דולר עבור בית החולים.

ילד שעיצבה נעל נייק לצורכי גיוס כספים

חדשנות למטרה מוחשית

מה שתפס אותי בפעילות הזו של נייק, שלא ניסתה להביא כאן פיתרון סופר מורכב, שיכול היה לכלול טכנולוגיות, דאטה ומורכבויות על מנת לעקוב ולשפר את הפעילות של האחיות וצוותי הבריאות, אלא פתרון יחסית "פשוט" חדשנות אפשרטיבית שפותרת בעיה הקרובה ליוכלות של המותג ולתפישה שלו. במובן זה מבחינתי זה הרבה יותר נייק מכל מיני מחשבות גרנדיוזיות וסופר דיגיטליות.

ליכולת להקל על הצוותים הרפואיים, ולשפר את החוויה שלהם כמטפלים, יש השפעה מכרעת חזרה גם על בריאות וחווית המטופל , ולכן השקעה בצוותים במגוון דרכים על מנת להתמודד עם השחיקה ההולכת וגוברת שלהם, היא חיונית. המטפלים הרפואיים הם ללא ספק גיבורי יומיום.


1 thought on “כשנייקי מחליטה לסייע במניעת שחיקה בקרב אחיות וצוותים רפואיים”

  • 1
    עידן בכור on דצמבר 9, 2019 הגב

    מעניין, תודה. לקחתי גם למחוזותי….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.