חוויית הרופאה במדיה החברתית

31. אוגוסט 2011 רפואה 2.0 0

נתקלתי בפוסט הזה לפני כמה ימים, בטויטר, ואמרתי – אי אפשר לכתוב את זה טוב יותר. אז חיפשתי ברשת ומצאתי את האי מייל, ושלחתי לה, לד"ר נטאשה ברגרט מייל קצר ובו בקשה – האם אוכל לתרגם את הפוסט שלך על החוויה של במדיה החברתית לבלוג שלי בעברית. יום וחצי עבר וקיבלתי תשובה לבבית המאשרת לי לתרגם. זה חזק יותר מכל התפלספות שלי בנושא, כי זה ממקור ראשון, מרופאה.

ד"ר נטאשה ברגרט
ד"ר נטאשה ברגרט

ונעבור לעיקר:

בקיץ שעבר, הצטרפתי למיליונים המשתמשים במדיה החברתית. החלטתי להקדיש שנה אחת של מאמץ על מנת לראות האם המדיה החברתית תשפר או תפריע לי בעבודתי כרופאת ילדים. זו הייתה המטרה שלי – רק שנה אחת.

בזמנו, ביקשתי רק לטבול את הרגליים בבריכה הזו, ולראות האם זה מייצר גלים כלשהם. התוצאה הבלתי צפויה הייתה עד כמה המדיה החברתית שינתה את העיסוק שלי ברפואה, ואותי. הגלים הקטנים שניסיתי לעשות הפכו לנחשולים.

הקליניקה שלי הרוויחה באופן מהותי מהפעילות. אותגרתי אינטלקטואלית, ואף השתפרתי מבחינה מקצועית בשל הפעילות במדיה החברתית.

מה קרה לקליניקה:

  • עליה בכמות המטופלים החדשים שהגיעו למרפאה, ויצירת רווחים עבור המרפאה (מרפאה קבוצתית). בממוצע יש לי חולה חדש אחת כל שבוע המגיע בשל הנוכחות של המרפאה שלנו במדיה החברתית. אני יודעת את זה כי אומרים לי: "אני כאן לראות אותך בגלל שמצאתי אותך בפייסבוק" או "מצאתי את הבלוג שלך"
  • 52 חולים כפול 2700 דולר (עלות טיפול ממוצאת בילד בגיל 0-24 חודשים) = 140,000 דולר של הכנסות למשך שנתיים.
  • יצירת מידע חדש הוסיפה להיותי "ברת חיפוש" במנועי חיפוש. כל עבודתי נגישה באופן ציבורי, כל זאת עם גילוי מלא של מי הכותבים, כך שחולים יכולים למצוא אותי בקלות.
  • השקעת זמן בכתיבת פוסטים מלאים ומעמיקים, חוסכת לי, לבסוף, זמן עבודה בטווח הארוך. שאלות נפוצות כגון – מתי ניתן להתחיל במזון מוצק?, יכולות לקבל תשובה מלאה וזריזה באמצעות הפניית החולה לאתר שלי. זה חוסך בזמן פגישה במרפאה, על מנת שאוכל לטפל בבעיות מהותיות יותר ולענות על דאגות משמעותיות שעלולות להיות להורים.
  • יצרתי להורים ולמשפחות שבהם אני מטפלת הזדמנות לחיות בצורה קלה ופשוטה יותר על ידי שימוש באצבעות שלהם על האייפד
  • על ידי מעקב ברשתות החברתיות אחרי רופאים מובילים בתחום רפואת הילדים, אפשרה לי לעדכן את הידע שלי באופן יומיומי. מאמרים מובילים בירחונים חשובים, קריאות הריקול (החזרה מהשוק) האחרונות של ה-FDA, הדוחות הכי מעודכנים נמצאים בזרם המידע המגיע אלי. אני חולקת את המידע שהכי יסייע לחולים שלי באמצעות המדיה החברתית והוא מגיע אליהם בזמן אמת.
  • אני יכולה לקבל עזרה עבור החולים שלי ממומחים בכל המדינה, על ידי קשרים מקצועיים ברשת, ויש מומחים אליהם אני יכולה להגיע עם קצות האצבעות, והם יכולים לענות על שאלותיי.

מה קרה לי:

  • היותי חלק מקהילת הבריאות במדיה החברתית והבלוגספירה מאפשרת לי להיות בקשר ולהוות מוצא למחשבותיי. אני יכולה לבטא את עצמי כרופאה וכאימא, ולייצר "יומן מקצועי" של החיים שלי.
  • פגשתי אנשים מדהימים עם רעיונות גדולים, ולבבות גדולים עוד יותר, המעוררים בי השראה ומאתגרים אותי על בסיס יומי.
  • קיבלתי הצצה לגודל האפקט שיכול להיות לקבוצת כותבים קולנית בתחום הבריאות. כיצד אנשים יכולים לפעול באופן אקטיבי על מנת לתקן שקרים ודיווחים מוטעים. אני חלק מתנועה, חלק משינוי שעוברת הרפואה.
  • באופן בלתי צפוי גיליתי כיצד ניתן למצוא ייעוד לחיים בזמן כל כך קצר.

מה קרה למשפחות המטופלות אצלי

  • אני יכולה לתקשר, להכיר ולהשפיע באופן חיובי על הבחירות שעושות משפחות המטופלים שלי עבור ילדיהם בין הפגישות במרפאה שלי. אני יכולה לחזור על הנחיות ועצות נתתי, לחזק אותן ולחזור עליהן עוד פעם ועוד פעם.
  • אתרים חדשים, בלוגים ואפליקציות יוצאים לאור באופן מתמיד – לאחר שאני עוברת עליהם, אני יכולה להפנות את המטופלים שלי לכלים טכנולוגיים מגניבים ורלוונטיים על מנת לשפר את הטיפול בילדיהם. לעולם לא הייתי נחשפת לכל זה לולא הייתי פעילה במדיה החברתית.
  • אני יכולה לשמש כפילטר עבור המטופלים – לקדם את הטוב, ולהזים את הדברים הרעים.
  • אני יכולה להוות מקור למידע אמיתי ומהימן.

 אבל באמת בשביל מה כל זה?

  • בשביל האמא שמגיעה אלי עם ילד בן 18 חודש לבדיקה ואומרת לי שכסא הבטיחות עדיין פונה נגד כיוון הנסיעה.
  • זה עבור האבא שאומר לי שהוא הלך לקבל חיסון למחלות ילדות לפני שבנו החדש עמד להיוולד.
  • זה עבור האיש הזר הרואה אותי ליד המרפאה ואומר "האם את ד"ר נטאשה?, תודה שכתבת על חום אצל ילדים. היו לי כמה שאלות וזה הגיע בדיוק בזמן".

 היופי של המדיה החברתית היא בכך שאני מעולם לא דיברתי עם ההורים על בעיות הבריאות והבטיחות הללו. ההורים קיבלו החלטות חכמות עבור משפחתם אחרי שקיבלו את המידע באינטרנט, נקודה. זה כל מה שהם היו צריכים.

 וואו.

האפשרות להציע משהו אוטנטי ברשת, דאגה אמיתית, ניסיון (מתובל בידע רפואי ראוי) יצר פלטפורמה חזקה ביותר, וכלי סיוע יעיל לטיפול בחולים.

למרות שלשימוש במדיה חברתית, יש עדיין אזורים אפורים ובלתי מוגדרים בהם אנו מנווטים. עבורי דבר אחד ברור, ההחלטה שלי להשקיע רק שנה אחת, הוערכה עד הודעה חדשה.

ד"ר נטאשה ברגרט עובדת במרפאה KC Kids Doc

הפוסט פורסם לראשונה ב- KevinMD 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.