הרפואה, חמושה במשקפי גוגל

המשקפיים של גוגל, מתחילות להניע את גלגלי הדמיון של עולם הפריקים של רפואה וטכנולוגיה. האפשרויות הגלומות בהלבשת השכבה הטכנולוגית המדוברת על עיניהם של רופאים, סטודנטים לרפואה וכמובן גם של מטופלים ואפילו של נציג הרפואי של חברת התרופות עשויה לשנות הרבה סדרי עולם במתן שירותי הרפואה..

משקפי גוגל

אז מה הם המשקפיים גוגל

אלו הם בעצם יותר מסגרת מאשר משקפיים המציידים בקריסטל בקצה הימני של עין ימין, באזור מגע המאפשר שליטה מסוימת, ומצלמה. בעצם המסך הקטן מקרין מידע לעין ימים ומאפשר באמצעות שליטה קולית בדומה לsiri של אפל להיות מחוברים אונליין ולאפשר רובד דיגיטלי הרבה יותר משולב בחיים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=rie-hPVJ7Sw]

המשקפיים יופעלו במערכת ההפעלה אנדרואיד ובדומה למכשירי הסמארטפון מדובר בפלטפורמה בסיסי שהאפשרויות הטמונות בה יתגלו באמצעות אפליקציות שישולבו בה. מידע על המשקפיים של גוגל אפשר למצוא באתר הרשמי של הגאדג'ט כאן.

מטפל רפואי חמוש במשקפיים

בשבועות האחרונים החל מתפשט במהירות הבזק ברשת ניסוי ראשון של רופא מנתח בשם רפאל גרוסמן שהחליט לצלם ולהעביר סטרימינג (בשלב הראשון דיי לעצמו) של ניתוח באמצעות משקפי הגוגל. הרעיון היה להוכיח את היכולת לצלם בזמן אמת פעולות רפואיות ולהראות שניתן לעשות את זה מבלי לפגוע בפרטיות החולה.

המשמעויות יכולות להיות רבות, כמו בשידורי ניתוחים בטוויטר, יש כאן אפשרות לשפר באופן משמעותי את הדרך שבה מלמדים פעולות רפואיות. יום משתמשים הרופאים בסימולטורים ובובות מתקדמות על מנת לדמות מצבים רפואיים, אך האשרות להשתמש במשקפיים ככלי ניתור של פעולות רפואיות, של לימוד מרחוק ובקרה טובה על מה רואה הסטודנט כל אלה משפרים את האפשרות של הסימולציות הרפואיות, וגם מאפשרים לימוד מרחוק.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=E_pUIzSEwPg]

גם את רפואת החירום יכולות המשקפיים לשנות. חישבו על כך שפראמדיק הנמצא בשטח ומשדר את פעולותיו למרכז בקרה ומקבל הוראות והדרכה מרופא מנתח וכך יכול לבצע פעולות מאוד משמעותיות.

הרעיון של הצלה וחירום אופיין גם על ידי ד"ר כריסטיאן אסד שהסבר כיצד באמצעות אפליקציה ניתן יהיה לסייע לאדם פשוט לבצע החייאה באדם ברחוב, באמצעות הדרכה קולית.

נוסף על כך, חישבו על האפשרות המרתקת בה הרשת החברתית לרופאים Sermo תהיה מחוברת למשקפיים של רופא, והוא יוכל לשדר ולהתייעץ בזמן אמת עם רופאים אחרים על מקרה רפואי שלא מתורגם למילים יבשות אלא חי ואמתי.

החולה, המטופל חמוש במשקפיים

ד"ר צ'ארלס וובסטר כתב בבלוג של Himss על עתיד המשקפיים והוא תולה אותו דווקא במטופלים (ואני כמובן תומך) למשקפיים יכולות להיות אפשרויות אדירות בסיוע של אדם לדעת מה הוא אוכל? כמה קלוריות, מה מומלץ ועוד..

הזמינות יכולה גם לאפשר לו לשדר לרופא מידע רפואי בזמן אמת, בקלות, לפענח מה כתוב על אריזת התרופות, ולהיזכר כמה פעמים ביום הוא צריך לקחת תרופה (באמצעות חיבור לתיק הרפואי שלו) השימוש הנרחב שיופעל באמצעות אפליקציות צד שלישי יוכל לדחוף שימוש רחב היקף ולהפוך את המשקפיים לכלי רב עוצה.

חשבו למשל על חולים משותקים שיתאפשר להם הרבה יותר בקלות לעשות חלק מהפעולות ועוד…

האם חברות התרופות יחבשו משקפיים?

אמנם חברות התרופות אינן מצטיינות בהתקדמות מטאורית ואימוץ חידושים לפני כולם, אך האפשרות להגיע לעיני הרופא והמטופל בנקודת המטופל באופן מהיר ואפקטיבי חייבת להיות ברורה להם מבחינת החשיבות לטיפול מוצלח וכך גם לשיפור התוצאות העסקיות שלהם.

חשבו על האפשרות של רופא לקבל מידע אודות תרופה בזמן ההחלטה, או הדרכה על מכשור רפואי ואיפול בתקלה בזמן אמת, באופן פשוט ומהיר.

חשבו על הנציג הרפואי שיוכל לקבל מידע אודות שאלות שהרופא שואל בזמן אמת ולהציע לרופא בקלות תשובות ומידע ולהעביר אליו.

חשבו על האמא המתלבטת לגבי מינון התרופה לילד שיכולה למצוא מידע פשוט ונגיש בהינף קול. חשבו על ההדרכה להזרקה שיוכל מטופל לקבל ברגע שהוא נזקק לה באמת.

בקיצור,כאשר הרפואה תתחמש במשקפיים, צפויה לנו מהפיכה נוספת, דיגיטלית ורבודה (אני מת על המילה המפגרת הזו)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=JOGagzD2BF4]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.