הדפסה תלת ממדית הצילה חיי תינוק

10. ספטמבר 2013 רפואה 2.0 0

הסיפור הזה שמופיע כאן בסרט, היה פעם נחשב לסוג של מדע בדיוני, אך מראה עד כמה הנושא של הדפסה תת ממדית משנה את כל האופן שבו אנחנו חושבים על רפואה, השתלות, פעולות רפואיות ועוד…

בגדול הדפסה תלת ממדית לרוב מוצגת בהקשר של מוצרי צריכה, שגם שם כמובן הסיפור הולך להיות מרתק, אך ברפואה, כרגיל זה ממש נוגע לחיים ומוות.

הסיפור הנוכחי הוא על קייבה, פעוט שבגיל שישה שבועות החל לסבול מחנק, לאחר שהייה בבתי חולים לתקופות ארוכות ולאחר שלהורים נמר שקייבה זדקק לשהות בבית חולים, בערך לתמיד בגלל שהוא סובל מבעיה יחסית נדירה הנקראת  Tracheomalacia  זו בעיה בה קנה הנשימה מתמוטט וגורם לבעיה נשימתית. על פי הסרט כ-1 ל-2,200 תינוקות עלול לסבול מהבעיה

מבדיקה לא הכי מעמיקה ברשת נראה כי הטיפול היותר נפוץ הוא ניתוח שבו מקבעים את קנה הנשימה לעצמות בית החזה (לסטרנום). לפי הסרט זו כנראה לא הייתה האופציה כאן.

השתל מורכב על דגם פלסטי של קנה הנשימה של קייבה
השתל מורכב על דגם פלסטי של קנה הנשימה של קייבה

בכל מקרה, הרופאים בבית החולים של אוניברסיטת מישיגן בארה"ב החליטו לבנות שתל ייעודי שיתפוס וימנע את ההתמוטטות של קנה הנשימה. השתל נבנה עבור קייבה באופן אישי על בסיס צילומי הדמיה והדפסה תלת ממדית בשימוש של ביו פולימר שנכנס לגוף. יש שיאמרו שזה קצת ביוני.

אבל על פי הרופאים מיד עם הכנסת השתל הריאות חזרות להתנפח. כעת קייבה בבית, נושם. מדובר בתהליך יחסית מהיר שנעשה בתנאי חירום.

מדובר בהתפתחות מדהימה, המאפשרת למצוא תיקונים לעיוותים מולדים, ולא רק הדבקות או קיבועים לאזורים אחרים.

היכולת בתנאי חירום לבנות סוג של משתל מותאם אישית ולהכניסו אל גוף האדם על מנת להציל, היא מדהימה, והמודל הכלכלי גורם לכל בית חולים להיות סוג של מפעל קטן לייצור חלקי חילוף.

מעניין מאוד מה יהיו המשמעויות הרגולטוריות, כי מוצרי המושתלים בגוף  זקוקים לאישור FDA…וזה ברור שלא ניתן לעשות על כזה דבר ניסוי קליני וכו', כי זה מותאם. אם ננסה לחשוב כנראה שתוכנת ההדמיה והחומרים מהם מודפסים החלקים יעברו תהליך של אישור וולידציה.

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.