האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל פותח מחזור עם פוקוס על בריאות

בצעד נוסף שיקדם את חיזוק קהילת הסטרט אפים שעוסקים בבריאות דיגיטלית הכריזה מיקרוסופט בישראל כי המחזור הבא של האקסלרטור שלה היא מבקשת כי מחצית מהחברות יהיו מתחום הבריאות הדיגיטלית או שמה שנקרא Medtech. על מנת לחזק את הידע והקשרים בתחום הבריאות, יצרה מיקרוסופט שותפות עם חברת Becton Dickinson העוסקת בתחום הבריאות.

בהמשך ניתן לראות את התנאים של התוכנית, ואת הבקשות להתקבל למחזור הקרוב ניתן להגיש עד 24.7.2014.

לפרטים והגשת מועמדות לחצו כאן

בראיון אי מייל מסביר חנן לביא, מנהל האקסלרטור קיבלתי עוד מידע:

מדוע החלטתם להקדיש מחצית מסבב החברות הבא לתחום הבריאות?

חנן: מסתבר שלא הרבה מכירים בעובדה שיש בישראל הרבה מאד ידע בתחום הבריאות. למשל, ישראל ממוקמת במקום הראשון בעולם כשסופרים מספר פטנטים בתחום מדעי החיים ביחס למספר התושבים. כמות החברות וההשקעות בתחום זה עלה פי 4 ב- 4 השנים האחרונות ועוד. מיקרוסופט וונצ'רס מזהה כאן הזדמנות להוביל את התחום בארץ ולכן החלטנו לפתוח מאיץ בתחום זה. בעבר כבר היו לנו חברות בתחום הבריאות כך שהנושא לא זר לנו ואנחנו כבר מחוברים עם בכירי המנטורים בארץ, בתחום זה.

 מיהו השותף של מיקרוסופט בתחום הבריאות, ולמה היזמים יכולים לצפות?

חנן: השותף של מיקרוסופט בתחום היא חברת Becton Dickinson , שעוסקת במגוון נושאים רחב בתחום הבריאות. היזמים יכולים לצפות לעזרה של אנשי BD בהגעה לשותפים ולקוחות, חשיפה למידע רב בתחום שקשה מאד, ולפעמים לא ניתן להשיגו בדרכים אחרות, לווי באפיון המוצר, שימוש כאתר לניסויי בטא וכו'. וכמובן, כל חברה שתצטרף לאקסלרטור תקבל הצעה של 25 אלף $ כהלוואה המירה, כך שמחיר החברה לא ייקבע בשלב מוקדם כל כך.

 

חנן לוי, מיקרוסופט
חנן לביא, מיקרוסופט

 איזה סוג של חברות ויזמים אתם מחפשים?

חנן: אנחנו מחפשים חברות צעירות, כאלה שגייסו עד 700 אלף דולר (גם 0$ זה בסדר), עם לא יותר מ- 6 אנשי צוות. החברות צריכות לפנות לתחום גדול ולהציע פתרון חדשני. כמובן שאנו נסתכל גם על הניסיון שכל יזם מביא לשולחן ובאינטראקציה בין חברי הצוות.

 מה נחשב בעיניכם להצלחה באקסלרטור?

חנן: הצלחה תחשב כמצב שבו החברות ימצאו את קהל היעד הנכון שלהן, יגדלו ויהפכו לחברות שמוכרות. הדרך עוברת בדר"כ דרך גיוס כספים שאותה גם אנחנו מודדים.

האם אתם חושבים שהתחום של Digital Health עומד לגדול עוד יותר בישראל?

חנן: בוודאות. אנחנו רואים גידול משמעותי בשנים האחרונות בישראל ובעולם ואנחנו צופים לתחום עתיד וורוד.

מהם מייחד את האקסלרטור שלכם ומה התנאים?

הצלחה מוכחת,  85% מהחברות שהיו באקסלרטור גייסו בממוצע 1.2 מיליון דולר. האקסלרטור לא מחויב לטכנולוגיה ספציפית, אלא מובל על ידי חדשנות. החברות מקבלות מנטורינג מאנשים מאוד מנוסים בתעשיית הבריאות. מיקרוסופט לא מבקשת שם חלק במניות החברה בתמורה להשתתפות ומאפשרת גישה חופשית לטכנולוגיות שלה, כחלק מתכנית Bizspark.

Program Prerequisites (all three must be applicable):

· Seed stage startups that have raised $0-$700K.

· 2-6 full time employees.

· Startups must have a major software component in their product.

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.