האם לעשות לך פייסבוק?

הנה שאלה שאני תוהה בה לא מעט, ומקבל עליה לא מעט שאלות מלקוחות ואנשים העוסקים בשיווק רפואי ושיווק תרופות. לרוב זה תוך כדי שיחה על כך שאני עוסק במתן שירותי דיגיטל, ואז ישר אומרים: אבל מה נרוויח מעמוד בפייסבוק? ולרוב התשובה שלי היא – מי אמר שאתם זקוקים לעמוד בפייסבוק.

ישנה שאלה מהותית בתחום הבריאות הנוגעת לפייסבוק, הרעיון הבסיסי שעולם הדיגיטל והסושיאל מתחיל ונגמר בפתיחת עמוד פייסבוק או קבוצת פייסבוק הוא תפיסה מוטעית, וחשוב מאוד להיפטר ממנה. עולם השיווק הדיגיטלי מציע כל כך הרבה אופציות אחרות, והרבה מאוד פעמים התשובה לשאלה בחברות התרופות "האם צריך פייסבוק?" היא תשובה שלילית. ומי שמכיר אותי ואת 2500 חברי בקירוב יודע שזה לא נובע משנאת פייסבוק, זה נובע מחשיבה ברורה.

מהן השאלות שיש לשאול כאשר באים לדון האם יש צורך בעמוד פייסבוק:

1. מה המטרה השיווקית, שירותית, עסקית, חברתית שלי?

1. מה אני יכול להציע לחברים בעמוד, מה הערך שאני מביא להם?

2. האם זה נושא שיחה? השאלה הכי חשובה, זה האם הנושא שעליו אתם רוצים לדבר, הוא כזה שמדברים עליו בשיחת סלון, בברזייה המיתולוגית וכו'… אם לא, כנראה גם לא ירצו לדבר עליו בפייסבוק.

3. האם מה שאני מציע, והשם של העמוד הוא כזה שאנשים ירגישו בנוח לעשות לו לייק? ובואו אני אספר לכם – אני מעריך שאנשים לא רוצים לעשות "לייק" למחלה שלהם. גם כי לא תמיד רוצים לפרסם ברבים, לפרסם למעסיקים וכו… וגם כי זו לא חברות, או מערכת יחסים של אהבה….

4 האם מבחינת המותר והאסור בתחום הפעילות שלי (ולכל גוף בריאות רגולציה אחרת) אוכל לנהל שיח משמעותי עם הגולשים?

5. האם אני מוכן להשקיע כסף טוב בקידום העמוד ברמה הפרסומית, ואעמוד מאחורי אסטרטגיית התוכן לאורך  זמן?

השאלה לגבי הימצאות קהל היעד, היא רלוונטית רק במקרים בהם יש מחלה הפונה לקצוות האוכלוסייה או כאשר אוכלוסיית היעד קטנה מאוד. באופן כללי כולם נמצאים בפייסבוק 🙂

תראו, כמו בבלוג, כאשר הפוסט הראשון הוא קל, השני סביר ובשלישי שוברים את הראש, כך גם בעמוד פייסבוק, יש לנו תוכן מצוין לחודש הראשון, אולי אפילו השני, אבל האם נוכל למצוא מה להגיד בשלישי וברביעי? לא רבים חושבים על כך, ואז המשבר הוא גדול, ולרוב עלול לגרום לירידה מהותית באיכות התוכן. ובואו אתן לכם טיפ, לפרסם בעמוד הפייסבוק את הכתבה שפורסמה הבוקר בידיעות, זה לא מעניין, וגם לא אסטרטגיית תוכן. זה אולי פקק במקרה שבאמת אין תוכן אחר.

בבואי לבחון את מרבית הפעילות עבור חברות תרופות ברמת המוצרים שלהם ברשת, בייחוד בתחום המרשם, התשובות על השאלות הללו הן לאו דווקא חיוביות, ולכן אני לא רואה הרבה ערך בפתיחת עמוד פייסבוק למחלות/ תרופות…

הפתרון השני הנפוץ הוא פתיחת הקבוצה הסגורה/סודית. וכאן אני נחלק בין חברות מסחריות לעמותות, לעמותות זהו כלי מצוין, מכיוון שלרוב הוא מספק בדיוק את הדיון והאינטראקציה הנכונה. מבחינת חברות מסחריות, יש שאלה בייחוד לגבי המטרות, כלי התוכן שפייסבוק מספקת בקבוצות, ויכולת ההפעלה. זה לא תמיד מתאים, בייחוד כאשר מתייחסים לשאלת הבעלות על המידע והתוכן.

אז מה? לא לעשות פייסבוק לתרופות? ובכן אין תשובה ברורה, זה עניין מורכב ויש לבחון אותו מאוד בזהירות. אני אישית מעדיף פלטפורמות תוכן שבבעלות החברה, כאלה שנוכל לקדם בפייסבוק, פחות מחבב עמודים, אבל לא פוסל מראש. אם יש קונספט מעניין, נושא שיחה טוב, אז בהחלט עמוד פייסבוק הוא כלי משמעותי ובעל כוח ורצוי לנסות ולקדם באמצעותו.

וכאן מגיעה הנקודה המרכזית – פייסבוק הוא כלי פרסומי וקידומי יעיל ביותר, והוא ילך וישפר יעילותו, וראוי מאוד להשתמש בכלים שהוא מספק בכסף, אבל לא חייבים לקדם לעמוד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.