גוגל מוסיפה מימד חדש לחיפוש סימפטומים רפואיים

16. פברואר 2012 רפואה 2.0 0
גוגל מוסיפה מימד חדש לחיפוש סימפטומים רפואיים

ענקית החיפוש משנה את הדרך שבה מנוע החיפוש יגיב לחיפוש סימפטומים רפואיים. בפוסט שכתב ד"ר רוני זייגר, אסטרטג הבריאות הראשי של החברה, הסביר כי המהלך נועד להקל על החולים למקד את חיפושיהם, עם זאת גוגל מסבירים שהרשימות שמוצגות לא נערכו על ידי רופאים אלא על ידי אלוגריתם והם אינם מהווים עצה רפואית.

בשבועיים האחרונים, חודש הדיון על המונח סייברכונדריה – מונח שהוא מעין אבחנה פסיכיאטרית חדשה לאנשים הסובלים מחרדה ומסימפטומים קשים בעקבות מידע שהם מצאו ברשת. זהו מושג יחסית ותיק, שפחות ופחות נמצא בשימוש בעולם כי הובן שהרכבת במובן הזה כבר עברה והגיע הזמן לעסוק בעיקר. בישראל, טרם. לכתבה שהיתה באתר סלונה, אפילו התראיינתי. והשינוי הזה שגוגל עורכת ללא ספק יעלה שוב את השאלה, האם מועיל או מזיק והאם הוא יגביר את הסייברכונדריה.

סימפטום ולאחריו מחלה

בפוסט שלו מסביר ד"ר זייגר שבגוגל הבחינו שלאחר שאנשים מחפשים סימפטום כלשהו הם מייד מחפשים לאחריו שם של מחלה מסוימת, והכלי החדש נועד לתת להם כלי וכיוון, באמצעות הצגת המידע אודות מה אחרים עם סימפטום כזה מחפשים. בגוגל מאמינים שזה יסייע בייעול ההחיפוש ומציאת מידע רלוונטי. זהו שוב שימוש בניתוח של מידע עצום (Big data) והפקת כלים מעניינים לטובת המשתמש, טרנד הולך וגובר.

חיפוש סימפטומים בגוגל
חיפוש סימפטומים בגוגל

 

עדיין לא זמין בעברית

בינתיים בניסיונות שלי בעברית ובאנגלית עוד לא ראיתי את הפיצ'ר החדש, נקווה שבקרוב נוכל לנסות אותו. אין ספק, שיהיה מעניין גם לחוקרים רפואיים להתעמק בכלי הזה, על מנת לראות מה החשדות הגדולים של חולים ברשת, ומה בעצם ה"ההמון" חושב על המחלות הקשורות לסימפטום. גוגל תעשה נכון אם תחל לשתף גם מומחים ומוסדות בתחום הבריאות לתוך הסיפור הזה, וזאת על מנת לשפר ולטייב את המידע המוצע לגולש ולמען שיפור בריאותו.

השלכות קיימות גם עבור חברות תרופות, שכן פרסום ממוקד בסימפטומים יכול לסייע להם להגיע לחולים רלוונטיים. וכאן יכולו החברות ללמוד לאן החולים פונים עם הסימפטום ולהאפשר באמצעות פרסום ממומן למצוא חולים נוספים שלא הגיעו למקום הנכון….אבל זה רק רעיון…


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.