איי בי אם מציגה: אי של בריאות וירטואלית

איי בי אם שמה את עולם הבריאות הדיגיטלי על הכוונת, במקביל לפיתוח של מספר כלים מאוד מתוחכמים לניהול המידע הרפואי האישי בתיק רפואי אישי ואלקטרוני בעל יכולות חברתיות, היא פתחה בתקופה האחרונה אי וירטואלי על פלטפורמת Second Life על מנת להדגים כיצד מערכות המידע המתקדמות יאפשרו להתמודד עם מגוון אתגרים העומדים בפני מערכת הבריאות.

האי הוירטואלי, שהוקם כולו על ידי צוות מהנדסים של איי בי אם מהודו, מאפשר למבקר לחוות כיצד יתנהל העולם כאשר כל הרשומות הרפואיות בכל נקודת מגע רפואית שלו ידברו האחת עם השניה ויהיו בשליטתו. התהליך מתחיל בפתיחת תיק רפואי אישי בבית, על רשת מידע מאובטחת, ולאחר מכן מאפשר התממשקות מלאה לתיקים הרפואיים האלקטרוניים במרפאות השונות ובמכונים השונים על האיש. כל אלה מדגימים יכולות מתקדמות ומדמים את התחושה שתהיה לחולה בעתיד, כמו גם את רמת השליטה שלו במידע ובמי יכול להשתמש בו.

הכלי החדש, ויש לומר הדיי מרהיב, ישמש את חטיבת הבריאות והמדע של איי בי אם לצורך הדגמת היכולות שלה על ידי צוותי המכירה והשיווק שלה, והוא תמיד פעיל. בקרוב צפויה גם גרסת וידאו של האי.

וגם פייסבוק לחולים

איי בי אם מוכיחה כי תחום הבריאות מעניין יותה, לא רק באי וירטואלי אלא גם בשדרוג מערכת העצמת החולים שלה – IBM Patient Empowerment System. המערכת מאפשרת לחולה לפתוח תיק רפואי ובו להזין את כל התרופות שהוא לוקח, להזין את תוצאות הבדיקות שלו ועל בסיס זה למצוא חולים נוספים שסובלים ממחלות דומות. בנוסף לרשת החדשה יש אפשרות גם לתת מענה לשאלות כגון אם חולה קיבל תרופה חדשה והוא אינו בטוח המערכת תוכל להקפיץ לו אזהרה אם יד התווית נגד או התנגשות עם תרופה אחרת שלו. לבסוף הרשת מעדכנת גם במידע ואזהרות של ה-FDA ועוד..

רשתות חברתיות של חולים זה עניין שכבר קיים בתצורות שונות, בעיקר מוכרת הרשת Patientslikeme, אך השוני של איי.בי.אם היא הרצון והיכולת גם לצד המטפל להתחבר,כאשר בתי חולים אמריקאים יוכלים להיות חלק מרשת ולהטמיע אותה במערכת ההתיקים והנהלים שלהם. לטענת  איי בי אם, הרשת נותנת מענה ל"חורים" במידע והטיפול של הרופא והחולה כאחד – כאשר הרופא מרוויח עדכונים שהחולה מכניס ומידע שהוא מזין בין הביקורים, והחולה מרוויח עדכוני מידע שונים שלרופא לא תמיד יש זמן לתת לו, או שזה לא נמצא בדר העדיפויות שלו.

בצורה זו מקווים באיי.בי.אם לשפר את האינטראקציה של הרופא והחולה לצורך שיפור הטיפול הרפואי ובריאותו של החולה.

חוגגת 100 שנה

במקביל, חוגגת אי בי אם מאה שנה להיווסדה. אתה החגיגות מלווה סרטון מעניין ומרגש על מאה השנים הקודמות….

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=39jtNUGgmd4&feature=player_embedded#at=640]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.