קמפיין מודעות לסרטן השד. נו באמת!

07. אוקטובר 2012 רפואה 2.0 1

את האמת, שהפיד שלי הוצף בביקורות על הקמפיין שנועד כביכול להעלאת המודעות לסרטן השד בשנת 2012. זה התחיל באמת בפוסט מוזר של אחת מחברותיי לפייסבוק, שלאחר שהגבתי בסימני שאלה רבים, אמרה זה בשביל מודעות לסרטן השד, ואני התחלתי לשבור את הראש, מה הקשר. זה המשיך בקיטונות של ביקורת שסיכום טוב שלהן אפשר למצוא: כאן ו-כאן .

את האמת, זו הפעם השלישית שהדיון הזה מתעורר, זאת בעקבות קמפיין שמתחיל בסטטוסים מוזרים שאמורים לייצר תשומת לב ומשם דיון על סרטן השד. הקמפיין שתחילתו במייל שנוסח כך על פי אתר Mako:

"שלחו לך את המשחק החדש של המלחמה בסרטן? חברותיי היקרות,ושוב הגיע הזמן לתמוך בקמפיין להעלאת המודעות בנושא סרטן השד!!! זוכרות את המשחק של שנה שעברה? אנחנו, הנשים, היינו אמורות לכתוב את צבע החזייה שלנו על גבי הקיר האישי של כל אחת מאתנו .אותו משחק, שנה שעברה, ראה את השתתפותן של מיליוני נשים בעולם וסוקר בהרחבה בכל הרשתות הטלוויזיה ומהדורי החדשות בעולם! הדבר ללא ספק העלה את המודעות בנושא הכאוב הזה וכן הסביר לכל מי שקרא את הסטטוסים שלנו, מהי המשמעות האמתית במודעות ובעיקר השנה נשחק באותו המשחק, אך בצורה קצת שונה.על הקיר האישי של כל אחת מכן יש לכתוב את המשפט הבא:"אני נוסעת ל………………במשך ………..חודשים". את מקום ומשך הנסיעה המיועדים יושלמו לפי תאריך יום הולדתכן. רשימת הארצות תוכלו למצאו כאן:ינואר – מקסיקופברואר – לונדוןמרץ – מיאמי אפריל – רפובליקה הדומיניקאנית מאי – צרפתיוני – סנט פטרסבורג יולי – אוסטריהאוגוסט – גרמניהספטמבר – ניו יורקאוקטובר – אמסטרדםבנובמבר – לאס וגאסדצמבר – ריו דה ז'נרוואז לדוגמא: אם נולדתי ב- 10 באוגוסט, הביטוי שאכתוב בקיר האישי שלי יהיה:"אני נוסעת לגרמניה לתקופה של 10 חודשים." זהו!!!ועכשיו שלחו את ההודעה הזו בדואר אישי, כמובן (!!) לכל החברות שלכן באשר הן ב- FACEBOOK ובקיר שלכן את הביטוי במלואו. שיהיה לכולנו משחק מהנה ובעיקר מודעות גבוהה!!!בגילוי המוקדם של המחלה הארורה הזו!!!!".

למרות הרצון כביכול להעלות מודעות, הרי כל מה שהקמפיין עושה הוא להכעיס, מתוך הכעס אנשים הקשורים למחלת הסרטן, או כאלה הרואים בכך מטרה אמיתי מקפיצים את כל הדיון סביב המחלה. זה טריק זול, ואני רואה שמשנה לשנה הוא גם צובר פחות תגובות… אז בשביל מה?

מידע על סרטן השד שהוכן על ידי MD Anderson

זה נכון, שקמפיין שמעורר כעס מעורר גם שיח, אך האם זה הכיוון שבו יש ללכת על מנת להעלות מודעות למחלה? יכול להיות שמחלות יותר "נידחות" וכאלה שפחות מדוברות, כעס ופרובוקציה הם כלי יעיל, שהרי סרטון על מחלות שקשה לצפות בהן, או סטטוסים מלומדים על בעיות מערכת עיכול לא יגררו שיתוף ודיון, ואז להתחכמות ממזרית יש מקום. סרטן כעיקרון, וסרטן השד בפרט זוכים לתשומת לב ציבורית יחסית ראויה, זוהי מחלה משמעותית שחודש המודעות שלה באמת מורגש בכלי התקשורת ובשיח הציבורי. ועל כן, יש מקום לקמפיינים שונים, רלוונטיים המדברים על הדברים האמיתיים.

מודעות לסרטן השד לא מעלים באמצעות "בדיחמין לשבת"

לטעמי הגישה המכעיסה של "בדיחמין לשבת" יעילה במידה פחותה על הגישה הרגשית או כזו המשתמשת בהומור בעל משמעות. לרוב מה שמרגש מפעיל אותנו יותר, ועל כן יש להשתמש בה היכן שניתן, ויש כמובן לשלב בכך קריאה ברורה לפעולה ונתונים שיש להם משמעות. זה לא תמיד קל, אבל לטעמי יהיה יעל, לפחות במובן של העלאת מודעות בהקשר של ויראליות רשתית. בכל פעם מחדש אני חוזר לסרט אחד, שלטעמי מהווה את הדוגמה המושלמת להעלאת מודעות בצורה נכונה. אז בתגובה לקמפיין הנוכחי בעניין סרטן השד, אני שם אותו כאן אצלי בבלוג.

נקווה שניתקל ביותר כאלה, ופחות בקמפיינים של תנוחות, חופשת וצבעי חזיה כשזה מגיע להעלאת מודעות.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_4jgUcxMezM&w=560&h=315]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.