פרסומות בריאותיות מתחרות הפרסום בקאן

03. יולי 2014 כללי 0

תחרות Cannes Lions נחשבת לטקס פרסי האוסקר של הפרסום. מדי שנה נחשפים בתחרות קמפיינים ופעילויות פרסומיות מרתקות, חלקן הופכות לסרטונים ויראליים ולשקופיות בכל מצגת בשנה שלאחר מכן. השנה לראשונה פתחה התחרות מסלול ייעודי לתחום הבריאות שהתחלק בין פרסומות של פארמה ושל שירותי בריאות באופן כללי. מדובר בכניסה משמעותית של הפרסום הבריאותי למפת הפרסום העולמית ויש כמה זוכים עם קמפיינים מרגשים.

למי שצופה בפוסט הזה באמצעות הניוזלטר במסגרת הרוג'ום, אין צורך ללחוץ על הלינקים, חלקם  יופיעו בדפים הבאים. אני מסדר את הקמפיינים לפי הדברים אותם אני אהבתי ולאו דווקא לפי רמת הזכייה.

1. קמפיין גיוס רופאים לאפריקה – מדי שנה מסיימים את לימודיהם 1,200 רופאים באפריקה, יותר ממחצית עוזבים את היבשת. בפועל רק 2.9% מהם יטפלו לבסוף באוכלוסיות הכפריות שבאפריקה, ולכן יש צורך בגיוס רופאים. במסגרת הקמפיין שלחו המגייסים חבילה לרופאים בעולם. בתוך החבילה היה סטתוסקופ וקופסה. ברגע שנלחץ הסטתוסקופ על הנקודה הנכונה בקופסה נוצר שידור של תשדיר קצר שניתן לשמוע רק בסטתוסקופ. בתשדיר קראו לרופא לבוא ולטפל באפריקה. הקמפיין הצליח בגיוס 4 רופאים שכל אחד מהם השפיעה על קהילה של כ-80 אלף איש!

2. דיוור ננומטרי – חברת 3M ביקשה לקדם את הציוד שלה למעבדות, ומכיוון שעובדי מעבדות משתמשים פעמים רבות ביום במיקרוסקופ, הם בנו חבילת דיוור ובתוכה המוצר של 3M ועליו מסר שהודפס בגודל 500 ננומטרים ונראה רק מבעד לעדשת המיקרוסקופ. רעיון מבריק ושימוש נכון במוצר כמדיה בכדי להעביר מסר.

3. דמויות מצוירות קרחות – קמפיין מדהים לטעמי ובו אגודה למען ילדים חולי סרטן בברזיל ביקשה לסייע לחולים באמצעות הפיכת דמויות מצוירות לכאלו שהן קרחות. כך יכלו לסייע לילדים המרגישים שונים בגלל הקרחת ומקבלים הערות. בקמפיין היו סרטונים של דמויות קרחות וגם ברשתות החברתיות אנשים יכלו להחליף את התמונה שלהם לתמונה של ציור קרח. ילדים חולי סרטן אהבו מאוד את הקמפיין והוא נחל הצלחה חסרת תקדים כש-91% מהחברים הברזילאים בפייסבוק נחשפו לקמפיין, ואפילו נשיאת ברזיל צייצה בתמיכה. מדהים! קמפיין זה התחרה בתחרות הכללית ולא בתחרות הבריאות.

GRACC campaign

4. סרטון לרופאים על ארביטוקס – סרטון מרגש שלא רואים בו גרף אחד. הכל זה רגעים אנושיים. בסופו המשפט – This is how tumor shrinkage looks like. התובנה הכה גדולה פה היא שעוד גרף ועוד מידע מדעי לא ישנה תפיסה לרופאים או ימחיש את הנקודה בסרטון, אבל היכולת לראות תגובות מרגשות ולהבין פתאום את המשמעות האנושית של הטיפול, היא חשובה.

5 פרסומת ל-Invokana – תרופה של ג'ונסון אנד ג'ונסון לטיפול בסוכרת. התרופה מונעת ספיגת סוכר מן המזון כאשר הסוכר העודף מופרש בשתן. הפרסומת כה פשוטה וכה נהדרת. רואים בה דונאט בתוך בריכה.

6. טוויטר להעלאת מודעות לסרטן – קמפיין מודעות שיצר חשבונות לסוגי סרטן שונים שהחלו לדבר על סימפטומים, וככל שהעוקבים התעלמו מהם כך הציוצים הפכו חמורים יותר עד שהם בעצם אמרו לעוקב שהוא מתעלם ואם כך היה במציאות הוא היה מת. קמפיין חזק ביותר.

7. סיפורה של קייט –  פרסומת לתרופה סימפוני הנלקחת פעם בחודש. במסגרת הפרסומת עגבו אחר מטופלת בשם קייט ג'ונסון והסרטון מכיל 688 תמונות מחודש בחייה. רק תמונה אחת קשורה לתרופה. וכךך ממחישים כמה התרופה לא מפריעה לאורח החיים הרגיל ומאפשרת אותו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.