פייסבוק: מהומה רבה על הנקה

טוב, אני גבר, אז אולי אני כותב בשל מניעים "לא טהורים", אבל הסיפור הזה תפס את עיני. מהומה שפרצה לאחרונה ברחבי הרשת כאשר פייסבוק שוב הסירה תמונות של נשים מניקות. אמנם, זו לא פעם ראשונה, עוד בשנת 2007 החלה פייסבוק במנהג, אבל כעת הוא שוב מרים את הראש, עת פייסבוק הורידו שתי תמונות של נשים מניקות מן העמוד של Earth Mama. הורדת התמונות כעת מעלה שוב את השאלה האם הנקה בפומבי היא מעשה מקובל.

תחילתו של ה"רומן" בין נשים מיניקות ופייסבוק החל מזמן עת האחרונים הורידו עמוד של תנועה למען הנקה בשל תמונות של נשים מניקות. הטענה של פייסבוק, שתמונות הנקה בהם יש אמהות עם חזה חשוף הן מטרידות ובעייתיות לצפיה על ידי ילדים ובני נוער צעירים הנמצאים בפייסבוק. לטענת פייסבוק, המטרה שלהם היא לייצר אווירה נוחה ונעימה לגלישה. מצד שני האמהות, וארגונים הרוצים לעודד הנקה טוענים כי פייסבוק האיסור פוגע, וכי נשים המציגות שד בעת שהוא מבצע את תפקידו הטבעי הנו דבר מקובל ורצוי.

התמונות ה"בעייתיות"

תמונה שהוסרה מפייסבוק
גם התמונה הזו הורדה

בפעם הראשונה שהנושא עלה, היה מדובר בסגירת עמוד, לאחר מכן, נעלמו תמונות מאלבומים פרטיים, הפעם מדובר בהורדת שתי תמונות ללא הודעה מראש, בטענה כי הן עוברות על מדיניות פייסבוק. מאז הסתבר שפייסבוק נוהגת כך, הנושא מעורר באזז רציני ברחבי הרשת, ואף ישנה קבוצה ובה חברים לא פחות מ-260 אלף חברים הקוראת לפייסבוק להפסיק להסיר תמונות של נשים מניקות.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Fh17BrskTPQ&feature=related]

הנקה בציבור

אין, ספק שהנקה בפומבי היא מעשה שהפך בעשורים האחרונים לנפוץ ביותר, ויחד עמו מתעורר פעם אחר פעם דיון האם זה ראוי או לא. מצד אחד זו הפעולה הטבעית ביותר שקיימת, אם זאת, יש כאלה המובכים מהפעילות ולכן מתנגדים לכך. אין ספק שלעובדה שמדובר בחזה נשי חשוף יש תפקיד בכך שהתהודה העוברת כל פעם שהנושא עולה גבוהה יחסית. מבדיקה בסיסית, נראה למשל שביוטיוב אין בעיה עם העניין (כאשר רושמים את המונח הנקה באנגלית ישנם חזות חשופים אין ספור…בדקתי 🙂 ), בפייסבוק לעומת זאת ידועים בשמרנות גבוהה יותר.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=gtBx1AQ4pws]

ברור לי לגמרי שבעניין הזה פייסבוק מגזימים, ההשוואה בין הנקה לפורנו היא מוגזמת, וכאשר ההקשר הוא נכון אני לא רואה סיבה להוריד את התמונות, אך יש לציין שזה ככל הנראה לא תירוץ מספיק טוב לשים סתם תמונות עירום ברשת החברתית.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.