סימפוניה גנטית

25. אוקטובר 2012 רפואה 2.0 1

לצערי אינני עומד בקצב המידע והכתיבה שהייתי רוצה, אבל אנסה להדביק את הקצב. הפעם רוצה לספר לכם על אחת ההרצאות המרתקות שהיו בכנס Digital Pharma שניתנה על ידי בחור מבריק ונחמד להפליא בשם ג'יימס מיוזיק (James Musick) מנהל המדיה החברתית ותקשורת ווב בחברת התרופות האמריקאית ג'ננטק. בהרצאה סיפר מיוזיק על פרויקט מרתק של החברה, העוסקת בפיתוח תרופות ביולוגיות לסרטן ובחקר הגנום האנושי לצורך מציאת תרופות, ובו היא הלחינה את הגנום של משתתפי כנס טד השנה…כן, הלחינה, את הגנום.

השאלה הראשונה ששואלים עצמם אנשים, ושאלו גם את ג'יימס, מה לעזאזל יוצא לחברה מזה? ובכן, אומר מיוזיק, אם רוצים להיתפס חדשנים, יש לעשות פעולות חדשניות. והמטרה של הפעילות הזו היתה לחשוף טפח מהידע והיכולות של החברה בתחום חקר הגנום ולא בצורה משעממת אלא בצורה מחברת, שיוצרת שיחה. וההנהלה שלו, היא הסכימה, גם כי זה לא היה פרויקט כזה יקר, וגם כי זה פשוט – וואו.

אז איך גורמים לגנים לנגן..

תחילה רצו בג'ננטק ליצור עניין בסיסי, ואת זה עשו באמצעות הרבה מאוד סיכות ועליהן תכונות גנטיות מעניינות שאנשים יכלו לבחור עבור עצמם – גבוה, בוהן עקומה, סנטר גדול ועוד… הסיכות היו גורם עניין שגרם לכל האישים המפורסמים לחפש, לפעמים בזחילה את התכונה המאפיינת שלהם. בנוסף, התנדבו באי טד (1200 מתור 1500 נוכחים) לתת דגימת רוק לפרויקט הגנום של אונ' הרוורד שניתחו ומיפו את הגנום, ועל בסיס וריאציות ייחודיות של כל גנום, ובאמצעות אלגוריתם ייחודי הולחנו יצירות מוזיקליות ספציפיות. את היצירות יכלו הנוכחים לשמוע יום לאחר מתן הבדיקה….

טד ג'ננטק
מתוך האתר של ג'ננטק על הפרויקט בטד (http://www.gene.com/TED/)

ההתלהבות היתה גדולה, והעניין הפך נושא שיחה, והסיקה לסוג של סמל.. מיוזיק מספר שגם ה-PR החל תופס, זה לא קרה מיד, אבל אחרי שבועיים זה התפוצץ עם הרבה מאוד כיסוי. גם המשתתפים כל אחד בתורו החלו משתפים ברשתות החברתיות את הפרויקט ואת דעתם. מיוזיק סיפר לי בשיחה איך ניהל שיחה עם פיטר גבריאל שהסביר לו למה היה בונה את ההלחנה באופן שונה…וזה כמובן הפיל אותו. היעד הושג, חדשנות, שיחה עם גנום וחשיפה חיובית לחברה ולצד המחקרי שלה.

אבל מה לומדים מהפרויקט, מעורר ההשראה הזו:

1. ההחזר על השקעה אינו נמדד רק במכירות. הרווח של חברת ג'ננטק מפרויקט כזה ברמה תדמיתית, הוא גבוה, גם עם בלתי מדיד

2. חדשנות יכולה לבוא מכל מיני מקומות ולרוב מחיבורים בלתי צפויים, כמו מוזיקה וגנים.

3. שפעילות אוף ליין מרגשת, נוגעת ומעניינת יוצרת שיחה ברשתות חברתיות, וברשת ולכן לא חייבים פעילות שהיא "רק רשת"…

4. שהשם ג'יימס מיוזיק לא הוא שהוביל את הפעולה המוזיקלית.

אז הנה הסימפוניה הגנטית של טד המורכבת מהגנומים המוזיקליים של הבאים:


1 thought on “סימפוניה גנטית”

  • 1
    גיל נתן on אוקטובר 27, 2012 הגב

    מבריק !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.