נוברטיס וגוגל חתמו על הסכם לפיתוח עדשת מגע הבודקת רמות סוכר

30. יולי 2014 כללי 0

בינואר השנה הפתיעה גוגל את העולם עם הכרזה ממעבדות החדשנות שלה Google X על כך שהיא פתיחה אב טיפוס לטכנולוגיה המשתמשת בעדשות מגע ככלי לניטור רמות הסוכר בגוף. מדובר בפיתוח המאפשר באמצעות בדיקת רמות הסוכר בדמעות להבין מה הם רמות הסוכר בגוף ולשר אותן באופן רציף למכשיר סמארטפון ומשם לשפר את המעקב אחר רמות הסוכר.

בנוסף, מדובר בחדשנות במובן זה שאין הפיתוח מצריך כל התערבות של דקירה שבמחלה כרונית כמו סוכרת מצריכה דקירות רבות. אך פיתוחים מסוג אלה של גוגל נועדו לרוב להוכחת יכולות והיה דיי ברור שגוגל בעצמה לא תהפוך את הפיתוח לעסק של מכירת מדי סוכר בתוך עדשות מגע.

כעת בחודש האחרון הודיעו נוברטיס וגוגל כי הן חתמו על הסכם להמשך פיתוח המוצר ולהבאתו לשוק.  אין ספק שמדובר בשיתוף פעולה מרתק ובשינוי באופן הפעילות גם של חברות תרופת גדולות הנכנסות גם לפיתוחים טכנולוגיים פחות מסורתיים עם שותפים שעד היום לא היו השותפים הטבעיים של עולם הפארמה. נוברטיס מביאה לעסקה זו את חטיבת העיניים הענקית שנוצרה עם רכישת אלקון מידי נסטלה. אלקון מובילה את תחום העיניים העולמי, ויש לה פריסה גלוגבלית משמעותית. חטיבת הפארמה של הוברטיס פעילה גם בתחום הסוכרת כך שלחברה יש אינטרס ברור במוצר מעיין זה.

על פי הדיווח התפקיד של גוגל יהיה בפיתוח הרכיבים האלקטרוניים בעדשה בעוד אלקון תהיה אחראית על הצדדים המדיקליים והמסחור של המוצר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.