למה אני מחסן את בני בן ה-8 נגד קורונה ובכלל

28. נובמבר 2021 Featured, רפואה 1
למה אני מחסן את בני בן ה-8 נגד קורונה ובכלל

לרגל העובדה שהיום אחר הצהריים נצעד אני ובני בן ה-8 למרפאת הכללית וכשנצא ממנה הוא יהיה לאחר המנה הראשונה של החיסון נגד הקורונה, החלטתי לנסות לכתוב כמה סיבות למה אני מתחסן ומחסן את ילדי. אולי זה יעזור למישהו לקבל החלטה.

נושא החיסון וההתחסנות הוא נושא קרוב אל ליבי ומאוד מעסיק אותי בעשור האחרון. גם לפני שעסקתי בזה באופן מקצועי כלשהו והכרתי חלק מהחוקרים המובילים בתחום בישראל, התחסנות וחיסונים היו משהו שהיה ברור מאליו עבורי. אבל ככל שלמדתי עליהם יותר, חיסונים התבררו לי כפעולה רפואית גאונית במיוחד, מועילה גם ברמה הבריאותית, גם ברמה הכלכלית ואחת הפעולות שמשפרות גם את השיוויון במערכת הבריאות ובכלל.

אז הנה לכם הסיבות שעלו לי:

  1. זה לא קשור לזה שאני עובד בחברת תרופות – כביכול סיבה מוזרה לשים בהתחלה, אבל בגלל שכעובד בתעשייה אני תמיד מואשם על בסיס העבודה הזו כמוטה, אז החלטתי להוריד את זה מהשולחן כבר בהתחלה. אמנם הידע שלי על החיסונים גדל באופן משמעותי מאז שאני עובד עם ובתוך תעשיית התרופות, אבל אין איזה קריאת נאמנות בעניין. אני לא עושה את זה כי אני עובד בתעשיית התרופות, וגם התמיכה שלי לא באמת קשורה לזה. העובדה היא שאני מכיר גם אנשים שעובדים בתעשיית התרופות שלא מתחסנים, שמפחדים מהחיסון וחלקם אולי אפילו מאמינים לחלק מתיאוריות קונספירציה כאלה ואחרות. זה מראה שמקום העבודה אולי משפיע, אבל הוא אינו סיבה מספיק חשובה לתמוך במשהו או לבצע משהו כה אישי כמו התחסנות.
  2. להגן על הבן שלי – כן, אני יודע, קורונה באופן יחסי לבני 65 ומעלה פחות מסוכנת לילדים בני 8, לפחות עד עכשיו. אבל המחלה הזו נמצאת איתנו רק שנתיים ולכן אנחנו עוד לא יודעים לאן זה יגיע, ואני תמיד מעדיף להיזהר. כן, אני מן הורה אולי קצת חרדתי, אבל עדיף להימנע מסכנה מאשר לחטוף וללמוד. גם שהילדים היו קטנים יותר לא הייתי מההורים האלה שאומרים הוא יפול ואז ילמד. אז כל עוד אני יכול באופן אקטיבי לעשות משהו אני אעשה אותו.
  3. להגן על המשפחההקורונה החזירה למודעות שלנו גם את הסיכון לאלה עם מערכות חיסון פחות מתפקדות, גם במשפחה הקרובה. ולכן העובדה שגם בן ה-8 שלי יהיה מחוסן יגדיל עוד יותר את ההגנה עליהם וזה חשוב גם כדי לחזור ולפגוש את כל בני המשפחה בנוחות לנו ולהם.
  4. במשפחה שלי מתחסנים והתחסנו תמיד – אני חושב שזה נובע מהחשיבה הבסיסית שעדיף להימנע ממחלה מאשר לחלות בה. אני עוד זוכר את ההליכה להתחסן לפוליו בסוף שנות ה-80 עם אבא שלי. היינו בקופת החולים והוא עצמו שאל אם יוכל להתחסן, אך נאמר לו שבשל גילו והעובדה שהוא נולד לפני שנות ה-50 הוא אינו צריך להתחסן, אבא שלי קיבל את זה. אבל זה מראה שגם אצלו החיסון היה פעולה חשובה ובסיסית. ואני כמובן קיבלתי אז חיסון.
  5. להגן על כולנו – קראתי לאחרונה גם מחקרים בנושא הקורורנה על האפקט של התחסנות לקורורנה כמגן, במחקר נבדקו ילדי בית ספר לא מחוסנים והיה נראה שהתחלואה מתפשטת הרבה פחות במחוזות בארה"ב בהם שיעור ההתחסנות לקורונה היה גבוה בקרב האוכלוסיה הבוגרת. מה שאומר שההתחסנות של אנשים מגינה גם על ילדים אחרים. ולכן אם כל המשפחה שלנו תהיה מחוסנת הסיכוי של כל אחד מאיתנו להידבק תקטן.
  6. יש חששות, אבל עדיין החיסון נראה לי עדיף מהמחלה – אני עוקב אחר כל התהליכים שקשורים בחיסון ובסיכונים שלו, ורואה שבסוף בכל הגילאים הסיכונים לתופעות לוואי ובעיות בריאותיות מהמחלה, גדולים משמעותית מהחיסון. ולכן למרות שאני חושש, ויודע שיש תופעות לוואי מהחיסון וזה בעיה, אני עדיין חושב שלחסוף לגורם המחלה עצמו זה סכון גדול יותר. כך למשל קרה בעבר כשהבין שלי היה קטנטן, שאחיו הגדול היה בצהרון, וכנראה נדבק באבעבועות, אבל הוא היה מחוסן, אז היו לו שתי נקודות קטנות על הגב. בכלל לא שמנו לב לזה, אבל אז הקטנצ'יק נדבק ממנו וזה היה לא כיף בכלל, חום ופריחה וגרד כל כולו היה מלא. אז נכון שהחיסון לא מנע את ההדבקה, אבל הגדול לא ממש סבל, ואם היה לא מחוסן בטוח היה חוטף יותר. אם הבן הקטן היה נדבק חודשיים אחרי הוא כבר היה מחוסן… ולכן כשאפשר אנחנו מתחסנים.
  7. לחזור לנורמליות ככל האפשר – אני כבר מבין שחיסון הוא גם המפתח הכי טוב שיש לנו כדי לפתוח את דלת הנורמליות. היכולת לחזור לראות סרטים בקולנוע, או אפילו ללכת לסקיי ג'אמפ. כיום אנחנו לא שם, כי זה סכנת הדבקה, וגם הבן שלי לא חובב בדיקות, ולכן במאזן של בית או בדיקה וסרט לרוב יעדיף להישאר בבית. אז כן אני חושב שכאשר הוא יהיה מחוסן ארגיש יותר בטוח ללכת איתו להתקהלויות שונות, לא רק בגלל חיסכון בבדיקה, אלא פחות סיכון להידבק וגם אם לידבק פחות סיכון לתחלואה משמעותית.

מקווה שהפוסט הזה לא יכעיס יותר מדי, ושלא אקבל תגובות כאילו אני "כבש" או ווטאבר, זו החשיבה שלי, אפשר להסכים או לא, מה שבטוח זה שבטווח הארוך מה שמקל עלינו ממחלות מדבקות הם בעיקר חיסונים, ואני שמח שיש לנו כאן בישראל את האפשרות לנצל את זה.


1 thought on “למה אני מחסן את בני בן ה-8 נגד קורונה ובכלל”

  • 1
    אלדד on דצמבר 4, 2021 הגב

    לא מסכים איתך אבל זו זכותך המלאה.. נסכים שלא להסכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.