חיסונים לקורונה: האם טינדר תשכנע אתכם להתחסן?

חיסונים לקורונה: האם טינדר תשכנע אתכם להתחסן?

הממשל האמריקאי, וגופים רבים אחרים מחפשים דרכים יצירתיות להעלות את אחוז האנשים המתחסנים בחיסונים נגד קורונה באוכלוסיה. בתוך כך פנה הממשל לאפליקציות הדייטיניג המובילות בארצות הברית לשתף פעולה בעידוד ההתחסנות.

זה לא פלא שיש אינטרס עליון לממשלות, ולמדינות ולכל האנושות כולה לעודד התחסנות נגד קורונה. הסתכלות על מדינת ישראל מאז החל מבצע החיסונים בתחילת השנה, הוא הדוגמא החיה הטובה ביותר לחשיבות החיסון לאנושות באופן כללי, ובקורונה באופן ספציפי. למרות זאת יש עדיין מתלבטים, וכאלה המפחדים ואחרים שממש מתנגדים כאילו החיסון הוא המגיפה האמיתית.

התנגדות לחיסונים ותיקה כמו החיסונים עצמם, אך הרשתות החברתיות היוו מגבר משמעותי לתנועה זו בשנים האחרונות, ומשברים הקשורים בהתחסנות הפכו לסערה גדולה והמידע המוטעה והמפחיד מגיע לרבים מאוד ומגביר את ההססנות של הציבור בקשר עם החיסונים. מאמצים רבים ניכרו בשנים האחרונות להתמודד עם התופעה, ויש מחקרים רבים, ופעולות רבות שנעשו.

כמות הניסיונות, המתנות, הקמפיינים ומאמצים לקידום חיסון הם גדולים – רשתות מזון הציעו הנחות, בישראל חילקו מזון מסורתי, משפיעני רשת, רופאים ומי לא כולם מנסים לקדם את הנושא. והשאלה הנשאלת האם כשזה מגיע לדייט (שלא לומר סטוץ) אולי זה ישכנע אנשים להתחסן?

דייטינג וקורונה

תודה לאל, אני נשוי כבר זמן רב אז אינני מצוי יותר מדי בעולם הדייטינג הנוכחי, אך מצפיה וצריכה של התקשורת דיי ברור שעולם הדייטינג ספג מכה קשה בשנה האחרונה. זה גם דיי ברור למה, שכן בנוסף לכל השאלות והחששות הנובעים ממפגש עם זרים, נוסף החשש מקורונה, הגבלות תנועה, היעלמות של כל המקומות בהם פוגשים זרים, ועוד מלא תקלות ובעיות אחרות שאני מניח שהקשו מאוד על מי שמחפש אהבה קבועה או מזדמנת.

תמונות מסך של OKCupid וכיצד נראית הצהרה על התחסנות
תמונות של OKCupid – שהם גם המקור לתמונה

אחד הפתרונות המרכזיים, כמו בהרבה סיטואציות אחרות המצריכה פגישה עם אחרים, הוא הוידאו, שהפך למרכזי בחיינו בהרבה תחומים. מסקר של Hinge עלה כי 52% מהמשיבים ימשיכו להשתמש בוידאו דייטינג גם לאחר שוך ההגבלות על קרבה חברתית ומסיכות, טינדר דיווחה כי 40% מהמשתמשים מדור ה-Z גם כן טענו כי ימשיכו להשתמש בוידאו ככלי דייטינג לאחר שוך המגיפה.

ולכן רק הגיוני שהחיסון, שמהווה פתרון ראשית ברמה הבינאישית אבל הוא גם מפתח לפתיחת עולמות המסעדות, הברים וכו'. על פי הנתונים של חברת OKCupid מי שמחוסן או מצהיר שהוא מתכוון להתחסן מקבל 14% יותר התאמות באפליקציה. בנוסף מדווחים שם כי המשפט – "I'm vaccinated" הפך לנפוץ הרבה יותר באפליקציה עם עליה של 1400% מאז תחילת השנה. עוד נמצא שדווקא בני דור ה-Z זהירים יותר מבני דור -X (אבוי 🤦‍♂️) ו-40% מהם טענו שיבטלו פגישה עם מי שלא מחוסן.

אז מה יתנו האפליקציות למי שיתחסן?

כחלק מהמאמצים להגביר התחסנות ולעמוד היעד של 70% התחסנות עד יום העמצאות האמריקאי ב-4 ביולי, החליט הממשל האמריקאי לפנות לאפליקציות הדייטינג המובילות ולבקש מהן שיתנו יתרון וצ'ופרים למי שמתחסן. האפליקציות בתורן ראו בכך ברכה. מבחינה עסקית אני מניח שאותן אפליקציות מבינות שדווקא הפתיחה והאפשרות למפגשים פיזיים ישפר את מצבן העסקי ואת רמת ההנאה של לקוחותיהן ולקוחותיהם מהאפליקציות.

https://youtu.be/fN6uzhy5uvU
דואה ליפה עם ג'יימס קורדן על דייטינג בזמן קורונה

Tinder: מתשמשים ומתשמשות יוכלו להוסיף סטיקרים לפרופיל שלהם שמצביעים על כך שהתחסנו, או שהם מתכננים להתחסן. אלו שמתחסנים מקבלים סופר לייק שמעלה את הסיכוי שלהם למצוא התאמה.

OKCupid: גם כן המתשמשים והמשתמשות יוכלו להוסיף את העובדה שהם מחוסנים לפרופיל, והמחוסנים יקבלו בוסט וכן את הפאשרות לקבל התאמה עם מחוסנים אחרים.

Bumble ו-Badoo : יאפשרו למשתמשים ומתשמשות מארה"ב להוסיף מצב התחסנות לפרופיל ובשתיהן זה יתן אפשרות לקבל קרדיטים לאלמנטים של חשבון פרימיום כמו ספוטלייט וסופר סווייפ (אני לא באמת יודע מה זה אומר חחח)

BLK : אתר שמיועד לרווקים ורווקות מהקהילה השחורה שכעת יוכלו להוסיף “Vaxified” לפרופיל ולקבל בוסט חינם.

Chispa : אפליקציית הדייטינג המובילה בקרב הקהילה הלטינית בארצות הברית תאפשר הוספת “Vacunado” ובוסט ללא עלות.

Hinge: תעודד את המשתמשים והמשתמשות ליידע על מצב ההתחסנות שלהם/ן באפליקציה וכאלה שיתחסנו יקבלו סוג של בוסט שקיים באפליקציה.

Match : גם כאן יש אפשרות למדבקת התחסנות ובוסט. ובאפליקציית Plenty of Fish יאפשרות משהו דומה.

מה שיהיה מאוד מעניין לראות הוא האם החברות ו/או הממשל יעקבו אחר האפקטיביות של המהלך בשיפור רמת ההתחסנות של מי שנמצאים ונמצאות באפליקציה. מהנתונים באופן כללי עולה, כי אחוז ההתחסנות בגילאים הצעירים הוא נמוך משמעותית מאפשר בקרב אלו המבוגרים יותר, ולכן יש לכך משמעות אמיתית. ההמינעות נובעת כאמור גם מתחשת סכנה פחותה בגילאים הללו שכן הסיכון לסיבוכים הוא נמוך יותר, הגם שהוא קיים ומסוכן.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.