חדר בית החולים של העתיד (2020)

חדר בית החולים של העתיד (2020)

השאלה כיצד ייראה בית החולים בעתיד, ובכלל מה יהיה תפקידו, היא שאלה מורכבת שיש בה מגוון רחב של בעיות ושאלות. תפקידו של בית החולים משתנה בשנים הללו שכן התחלואה בעולם משתנה, אם בעבר התחלואה היתה אפיזודית וחריפה, כעת התחלואה ברובה היא כרונית, ולכן השאלה לגבי האם יש צורך באשפוז היא שאלה משמעותית. מגזין טיים מפרסם סרטון עם חזון מסוים לדרך שבה ייראה חדר בית החולים העתידי כפי שהם רואים אותו ב-2020.

משנה תפקיד

בתי החולים יעברו בשנים הקרובות הגדרה מחדש, ולכן גם מודל כלכלי המתבסס בעיקר על פרוצדורות וימי אשפוז יזדקק להשתנות. הקשר בין בתי החולים והקהילה יהיה חייב להיות הרבה יותר קרוב, כאשר בתי החולים ישמשו מקור מידע וידע שיופץ ויעבוד עם המטופלים כבר בבית על מנת למנוע את אשפוזם.

במקביל, בעת הכניסה לבית החולים, חולים עדיין עוברים תהליך שדומה יותר לכניסה לכלא מאשר לכל מוסד אחר, הם מקבלים לבוש (מדים) הם הופכים לאיש במיטה, ופחות לאדם אנושי, הם מקבלים סדר יום ברור, וביקורים. כמובן שזה תיאור קצת חריף, אבל בבסיס נכון. את החוויה הזו גם צריך לשנות, ואנו רואים את זה ברמת המלונאות המשתנה.

לבסוף, בשל המחסור הכרוני ברופאים, אחיות ועוד, שלטעמי לא צפוי באמת להיפטר והוא בעיה גלובלית שתלך ותחמיר עם התמשכות התחלואה והעליה בתוחלת החיים. ולכן גם בבית חולים הטכנולוגיה עומדת לעשות לא מעט מהפכות לשיפור הטיפול והחיסכון בכוח אדם, כמו גם מלחמה בזיהומים וכו'.

ולאחר ההקדמה הקצת חופרת הזו, הנה סרטון מגניב שהעלה מגזין טיים לאתר שלו עם סקירה מעניינת של חדר בית החולים העתידי. שימו לב לטכנולוגיה להכחדת זיהומים, לרצפה החכמה שבודקת צעדים ונפילות, ועוד טכנולוגיות שונות על מנת לשפר את החוויה ואת הרפואה הניתנת למטופל.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.