והזוכה היא – Superhero Me

מדי פעם אני כותב כאן על התחרויות השונות בעולם הבריאות והפיתוח של אמצעים ממוחשבים. לרוב, אין לי את ההזדמנות לסקור מה התוצאות, בעצם מה יצא מהתחרות.. .הפעם דווקא כן. אסקור בפניכם את מי שעלה לגמר ואת המנצח

תזכורת קלה: לפני מספר שבועות כתבתי על תחרויות לפיתוח אפליקציות עבור בני נוער חולי סרטן. מטרת התחרות שמרוכזת על ידי חברת eyeofpharma היא מציאת אפליקציה סלולרית שתסייע לבני נוער חולי סרטן להתמודד באופן טוב יותר עם הבעיות שמחלת הסרטן יוצרת, בעיקר בעיות חברתיות ופסיכולוגיות.

ובכן, התברר כי ממש לקראת סיום ההרשמה נחתו על שולחן השופטים מרבית האפליקציות ומתוכן נבחרו 10 אפליקציות שעלו לגמר (הסקירה כאן למטה). והמנצחת בהצעבעת הקהל היא אפליקציית  – Superhero me (מס' 8 בסקירה)

1. Positive Vibes

האפליקציה הראשונה היא של רשת הבריאות של פובליסיס – ומטרתה לייצר רשת חברתית בין בני הנוער חולי הסרטן על מנת שיעבירו האחד לשני "מחשבות חיוביות" – אלו יכולות להיות סרט מצחיק, מחשבה או בדיחה. מנגד הם יכולים גם לדבר בצאט, ולקבל חזרה מהקהילה עוד יותר מחשבות חיביות, ולייצר – לופ חיובי. הנה סרט ההגשה שלהם.

2. האפליקציה של פרנצ'סקה ספיו

פרנצ'סקה היא תלמידת תיכון בת 16 ולפני 4 חודשים היא סיימה את הטיפול הכימותרפי שלה. פרנצ'סקה מספרת שלא היו לה הרבה אנשים שיכלו להבין אותה ואיתם היא היתה יכולה לדבר על מה שעובר עליה או לייעץ לה. פרנצ'סקה כן מצאה חברה אחת שהיתה איתה במחלקה ואיתה היא יכלה לדבר ואותה יכלה לשתף במה שעובר עליה.

פרנצ'סקה מציעה אפליקציה שתאפשר לבני הנוער חולי הסרטן אפליקציה בה יכולו לצ'וטט עם ילדים, לשאול שאלות בפורום, לכתוב בלוג, לנהל יומן טיפולים ויומן סמנים בכלל, וכן לשחק במשחקים און ליין עם חברים. האפליקציה לטעמה נותנת מענה למצוקות ולבדידות שחשים בני הנוער בעת התמודדות עם המחלה.

3. invisible friend

האפליקציה השלישית מבקשת לענות על הצורך הנפשי באמצעות חבר דמיוני, או חבר בלתי נראה. אפליקציה מאובטחת המאפשרת פרטיות מקסימלית, מאפשרת לבני הנוער להעלות מצוקות נפשיות, או לשאול שאלות ולקבל תמיכה ביועצים מקצועיים או מכאלה ששרדו את הסרטן.

4. מעבר למחלה

ההצעה הבאה מביאה 4 כיוונים שיאפשרו לבני הנוער להתרכז במשהו שהוא מעבר למחלה.

  • רשת חברתית הדומה לPatients like me אך תוקדש לבני נוער חולי סרטן
  • פרויקט חונכות של מפורסמים שגם יגישמו משאלות
  • אוניברסיטה אונליין לילדים שתאפשר להם ללמוד ולהתקדם
  • רשת ייעוץ מקצועי המבוססת על האפשרות לקבל תשובות ממומחים

למצגת המלאה לחצו כאן

5. האפליקציה של מיילס בלאקוול

מיילס בלאקוול אובחן כחולה לימפומה בגיל 15. מיילס מתאר את עומס המידע והידע שהופל עליו עת החל לקבל טיפולים, כמו למשל רשימת תופעות הלוואי האפשריות, שלא מכולם יסבול אבל התבקש לדווח לרופא אם וכאשר. בהמשך ראה כמה קשה תוך כדי כל העומס לזכור מה להגיד לרופא, מה לשאול. ומכאן הרעיון שלו – אפליקציה מסדרת – המאפשרת לחולה לסמן לעצמו את תופעות הלוואי בזמן אמת, לשים לעצמו את תוכנית הטיפול, לזכור מתי הפגישות עם הרופא, מעקב אחר התרופות, מתי יש צילומים. האפליקציה גם תהיה חכמה ותאשר לשלוח מסרים בעת הצורך לרופא – תופעות לוואי חמורות ועוד.

בנוסף יהיה פן "חברתי" בו יוכל המשתמש לדבר על מגוון נושאים שיקוטלגו בטאבים ובנושאים כמו – החיים בכלל, תרופות, תחושות. אלה יחברו אותו עם חברם במצבים דומים.

6. AAAKTIE

האפליקציה הזו, שהיא רעיון של אדבוסויי אדיימי, עושה שימוש ביכולת של האייפון לקרוא ברקודים, על מנת לחבר חולים באמצעות סירקת הברקוד של התרופה וכאן למצוא אנשים עם בעיה דומה וליצור קשר ולקבל תמיכה. מעבר לכך האפליקציה תאפשר גם לנהל את המחלה, את משטר התרופות, התורים ועוד…

בעצם מדובר במעיין רשת חברתית מבוססת תמונות ותרופות. הכל על מנת לתת מידע ולתמוך בחולה הצעיר.

7. האפליקציה של  Kane & Finkel Healthcare Communications – Europe 

האפליקציה הזו מבקשת להיות האגרגטור ונקודת הגישה של בני הנוער חולי הסרטן באמצעות שירות ענן והיכולת לבחור מגוון רחב של כלים אותם ניתן להפעיל מהאפליקציה. המורה היא לייצר מקום אחד בו ניתן לשוחח עם חברים, להיות בקשר עם הני משפחה, להיות בקשר עם האחיות וגם לשמור על עצמם מעודכנים בנעשה. האפליקציה מאפשרת בחירה של כלים שונים לפי הצורך ויצירת "לוח מכוונים" עבור הנער ישירות מהסלולרי שלו.

8. Superhero Me!

האפליקציה של Life Healthcare, מבקשת לייצר אווטר שהוא החולה כגיבור על, ועליו ניתן להלביש את הרשות והתחושות שלך מדי יום, וככל שמשתמשים יותר באפליקציה כך הוא גם צובר יותר כוחות. באמצעות גיבור העל ניתן ליצור קשר עם גיבורי על אחרים. גם כאן תאפשר האפליקציה גם ניהול המחלה באמצעות יומנים, מקורות מידע, פורום שאלות ותשובות, ניהול יומן אישי ואף משחקים שניתן לשחק.

9. האפליקציה של קולין לות'ר

קולין גם הוא ניצח את הסרטן שתקף אותו בזמן שהיה צעיר. קולין מסביר שחלק מהבדידות של בני הנוער נובעת מהפחד של הסובבים אותו מהסרטן ומחוסר הידיעה על מה מדובר וכיצד מתמודדים. האפליקציה של קולין מאפשרת לייצר רשת מידע בין כל אנשי הקשר שלו, בה הוא מעדכן על מצבו, וניתן לקרוא על מחלתו ועוד נתונים רבים שאמורים להפיג את החשש של הסובבים מיצירת קשר והחזרת אמפטיה לחולה.

השליטה על רמת העדכון והפרטיות ניתנת בידי החולה והוא יכול לסווג את האנשים על פי רצונו.

10. האפליקציה של בת' ריי

האפליקציה האחרונה עושה שימוש בפייסבוק, או בכל מקום אחר שיכול לייצר אגרגטור של שירים. ומה הכוונה – שירים מהווים מקור תמיכה משמעותי עבור כל בני הנוער, בת' שעובדת עם בני נוער חולי סרטן מבקשת מהם כיום להביא שיר שחשוב להם ולהסביר מדוע. על בסיס זה היא מציעה לייצר דאטה בייס מבוסס על ההמונים שמאפשר יצירת רשימות שירים לפי נושא.

למשל – אני מפחד לפני ניתוח – ואז כל השירים שסווגו לשם יהיו זמינים עם הסברים מהבוחרים למה זה עזר להם.

אני דווקא בחרתי באפליקציית המוזיקה – מדובר בכלי חכם ומתפתח הנותן מבט קצת שונה ואחר ליכולת לתמוך בבני נוער, בלי הצורך לנהל יומן, לנהל רשת קשרים, אלא לתרום ניסיון אישי הקשור בשיר, ולקבל תמיכה באמצעות הידע של ההמון אליו הם מחוברים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.