הדיאטה הדיגיטלית שלי – כך הורדתי 14 ק"ג מבלי לפגוש אף אחד פיזית

הדיאטה הדיגיטלית שלי – כך הורדתי 14 ק"ג מבלי לפגוש אף אחד פיזית

מזה כשנה שאני מתעסק עם המשקל שלי בחשיבה, לא שהרזתי בפועל אבל זה הפריע לי. זה הפריע לי מאיך שאני מתנהג עם האוכל שלי, הפריע לי שהבנים שלי התייחסו אלי כשמן, זה הפריע לי בריאותית (בחשיבה לא במדדים ממש). בתחילה ניסיתי קצת לבד, הורדתי לא מעט אפליקציות כדי להתחיל את הדיאטה הדיגיטלית שלי, וכדי לנסות להתחיל לבנות תהליך הרזיה, ואף הורדתי כמה תפריטים מהרשת.

בפועל, זה לא הצליח. לא הרזיתי, לא התמדתי ולא התקיים שינוי אמיתי. אבל אז פגשתי בפרסום בפייסבוק את התוכנית "אבא חטוב" של צביקה עינב. לא הכרתי אותה קודם, וזה היה רגע לפני שהיא כיכבה בטלוויזיה. זו הדיאטה הדיגיטלית שהצליחה לי, ושלא כללה מפגש פיזי אחד, אבל בפועל שינתה לי את החיים, והיום כ-90 יום לאחר מכן אני 14 ק"ג פחות ועם בטן חזקה והרבה יותר שטוחה (עוד לא לגמרי הסתיים, אבל קרוב לזה).

דיאטה בלי מפגשים

לפני 8 שנים כתבתי כאן בבלוג על "ההרס היצירתי" של שומרי משקל. הסיבה לפוסט ההוא היו הדוחות של חברת שומרי משקל, שהציגו באופן ברור שהתוכנית שמבוססת על ספירת קלוריות וקבוצות תמיכה פיזיות סובלת מאיום הדיאטה הדיגיטלית שהציבו בפניה אפליקציות דיאטה ותוכניות אונליין שונות.

ההרס היצירתי הוא מושג כלכלי שמדבר על כך שחדשנות בשוק "הורסת" את המודל העסקי הקיים ומייצרת מודל חדש לחלוטין. הסבר יותר משמעותי בפוסט המקורי. זה היה מזמן, 8 שנים שבהם העולם השתנה כל כך הרבה, וכיום זה נראה מוזר לדבר על "חדשנות" שמדברים על דיאטות וירטואליות, למרות שלדעתי עד הקורונה לפחות עדיין מרבית השוק היה אופליין.

ציטוט מאת ג'וזף שומפטר, הכלכלן שהגה את המושג "הרס יצירתי"
ציטוט מאת ג'וזף שומפטר, הכלכלן שהגה את המושג "הרס יצירתי"

אבל כעת לאחר שלושת החודשים האחרונים, אני חושב שאני מבין שדיאטות פיזיות ימצאו את מקומן תמיד, אבל הגישות של דיאטות מרחוק, והניצול הגובר של פלטפורמות חברתיות והודעות מידיות ייצרו תחליפים ממש טובים לקבוצת התמיכה ולמגע האנושי הנחוץ בתהליך, ואף שיפרו אספקטים שונים.

רק אפליקציה -למה זה לא עבד לי

תחילת המסע שלי בעניין הזה, החל מאפליקציות, וניסיתי כמה וכמה מהן – כולל Noom המפרסמת בכבדות ועוד.

ראשית רוב האפליקציות של דיאטה דיגיטלית שראיתי הן אמריקאיות, וזה השפיע לדעתי על האפקטיביות שלהן עבורי. החלק המרכזי של האפליקציות הללו, היה דיווח די קדחתני של מה אכלתי, כמה שתיתי ועוד. הרבה שאלות וגם לא מעט חומר כתוב ואני חייב להגיד שלי זה היה מעייף, ויצר מצב שהרגשתי שאני עובד בזה, ולא נתן לי הרבה הדרכה וכלים ברורים.

אפליקציית Noom

עוד נקודה שהפריעה לי לפחות, זו העובדה שההמלצות בתפריט לא היו כל כך רלוונטיות תרבותית, זה מבנה תפריט שונה, מוצרים שונים ודגשים אחרים. זה הפריע לא רק בהמלצות, אלא גם בדיווח, לא הצלחתי לדייק את האוכל שלי למה שדווח וזה הפריע למעקב והפך את הכל ללא רלוונטי.

חייב לומר שלא באמת חיפשתי, אבל גם לא הגיעו אלי פרסומים של אפליקציות דומות בעברית ומותאמות לחיך הישראלי ואולי אם היתה כזו היא היתה עובדת לי יותר טוב.

תפריטי אונליין ותוכן

עולם הדיאטות מייצר כמות תוכן בלתי סבירה, חיפוש בגוגל יביא אתכם להמון המון כתבות על דיאטה כזו או אחרת, ועוד ועוד. מידע מוקדם הכרתי את הדיאטה הים תיכונית ככזו שהיא בריאה, ומוכחת מחקרית לירידה במשקל ובעיקר לשיפור המדדים והתוצאים הבריאותיים.

אז חקרתי אותה אונליין וחיפשתי מדריכים לדיאטה, יש לא מעט כתבות אודותיה, אבל קשה למצוא מדריך מספיק מסודר ומקיף, אפילו קניתי ספר שלה, אבל גם הוא היה הרבה חפירה ולא מספיק ברור בהדרכה שלו. וזה חבל. בדיאטה זו הורדתי גם תפריטים, וגיליתי שתפריט קצת מוציא אותי מדעתי, חוסר הגיוון והרבה מאוד התעסקות באיך ומתי אני מכין, וגם המדידה האינסופית של כל מאכל לא גרמה לי למוטיבציה.

עוד דבר שהיה חסר, הוא סוג של הדרכה והתאמה של בן אדם. כן היה צריך את האלמנט הזה. כדי לענות על שאלות שונות, וגם יש משהו ברמה האנושית שמסייע ביצירת מוטיבציה. חוסר במדריך ובקהילה הקשה, לפחות עלי (היי… דיגיטלי דיגיטלי אבל דור X)

ואז הגיע אבא חטוב

את האמת שהגעתי לתוכנית "אבא חטוב" דיי במקרה, ככל הנראה העניין, הורדת האפליקציות והחיפושים בגוגל הביאו את הפרסומות הללו אלי, ואבא חטוב היתה אחת מהן.

אבא חטוב היא תוכנית דיאטה דיגיטלית (במובן שאין לה אספקט פיזי) בשיטה הקרויה "דיאטה לפטינית" והיא הוקמה ומנוהלת על ידי צביקה עינב, מאמן כושר בהכשרתו שבעצמו ירד 30 ק"ג.

בתחילה כתגובה למודעה נכנסתי לאתר (בעיקר כי אבא חטוב הזכיר לי את אבא פגום), החשיבה והטקסט היו מעניינים, נרשמתי לוובינר ואחריו גם קיבלתי כמה סרטוני הקדמה. היה בהם משהו מעצבן ומכירתי, אבל כן צביקה נתן כמה כלים בסיסיים בחינם שהחלטתי לנסות והם עבדו עלי ממש טוב כמה ימים עד שהגעתי להדרכה. צריך לציין שהמיקוד בגברים לטבע גם הוא חכם ונתן לי תחושה שמדברים אלי.

משם הדרך להירשם עברה בשיחה אישית עם צביקה והרשמה (יש מצב כי גם הלכתי לדפי נחיתה ישנים ושהים צביקה עושה פחות שיחות אישיות). בדרך גם בדקתי במה מדובר, ועשיתי קצת חיפושים על הדיאטה הלפטינית, שבארה"ב היא קצת שונה. בנוסף, הסתכלתי ובדקתי חלק מהמחקרים ברשת לראות אם הגישה של צביקה באמת מבוססת כמו שהוא אומר. נראה לי שבגדול כן.

התוכנית עצמה מעולה לטעמי ומאוד התאימה לי. אבל אני לא רוצה להתייחס לתוכן עצמו כרגע, ולמה זה אומר. אלא למסגרת הדיגיטלית. התחלתי את התוכנית בשיא הסגר השלישי, לא פגשתי אף אחד משותפי לקבוצת הדיאטה באופן אישי.

בגדול הדיאטה עובדת בשני כלים דיגיטליים – קבוצת ווטסאפ שמספקת תחושת קהילה, מידיות ותמיכה, שגם צביקה חבר בה ומגיב פה ושם. ואפליקציה של תוכן התוכנית עצמה שכללו: סרטון יומי 5 ימים בשבוע, דיווח יומי פשוט של מה עשיתי היום (לא יומן אכילה, משהו מאוד כללי), וגם סרטון של תרגילי בטן (כן אני כבר קרוב ל-100 ימים עושה בטן רצוף). האפליקציה מאפשרת גם לשאול ישירות את צביקה שאלות ולקבל תשובות והדרכה ייעודית.

החיבור הזה של אפליקציה עם משוב יומי, סרטונים וכן קהילה מופעלת במשימות וגם בשיחה ותמיכה, נתן לי לפחות את כל מה שצריך מדיאטה ברמת הידע והמוטיבציה. אני חושב שהשימוש בכלי סושיאל מידיים בשילוב עם אפליקציה ייעודית עושה את העבודה ברמת התמיכה.

מה היה חסר קצת?

כן, לא הכל מושלם בדיאטה הדיגיטלית של אבא חטוב, לי היה חסר משהו אחד בעיקר, וזה הנגשה טובה יותר של כל המידע שאני מכניס לאפליקציה. זה לא יותר מדי מספרים, אבל היה נחמד לראות גרסה ויזאולית של המידע והשאלונים, יש משהו של המשקל, אבל הוא לא ממש טוב.

דיגיטליות, סקלביליות ועוד..

זה דיי מדהים לראות את היכולת לייצר תוכנית דיאטה דיגיטלית שמעניקה לך תמיכה ותחושה של כל הזמן שם, בלי שום מפגש פיזי אמיתי. במבנה הנוכחי של סרטונים שכולם מוכנים מראש, אפליקציות וקבוצות זה גם סקיילבילי מאוד. החיבור בווטסאפ מאפשר גישה נוחה ומידית בעוד האפליקציה העצה בגלל הדיווח היומי (זוכרים את מבחן מברשת השיניים של גוגל) עובד יחד עם הסרטונים.

אני חושב שכן האספקט של אישיות מובילה ונותנת מענה היא קריטית, כמו גם הפיכת השינוי לקל ברמת הכללים, בלי יותר מדי עבודה שלי כמטופל בדיאטה הזו.

זהו עכשיו אני רק צריך למצוא את עצמי מחזיק את זה, מי שמכיר יודע כמה זה מרעיש שאני גם בחוג ספורט עכשיו. וכן יש קבוצות המשך לצביקה ועכשיו אנחנו ממשיכים.


14 thoughts on “הדיאטה הדיגיטלית שלי – כך הורדתי 14 ק"ג מבלי לפגוש אף אחד פיזית”

  • 1
    רון on יולי 28, 2021 הגב

    ובמבחן הזמן?

    מה המצב עכשיו?

  • 3
    אבי on אוגוסט 2, 2021 הגב

    אפשר לשאול כמה עולה התוכנית שלהם? יחסוך לי את הוובינר

    • 4
      אורי גורן on אוגוסט 3, 2021 הגב

      באיזור ה-1100 שח לדעתי ל-90 הימים… אבל אל תתפוס אותי במילה כי יש שינויים לפעמים במחיר

  • 5
    רמי on אוקטובר 14, 2021 הגב

    היי אורי. גם אני בדיוק מסיים 3 חודשים ו10 קג פחות עם צביקה עינב ומעונין לנוריד עוד כ3-4-5 קג. ומתלבט האם להמשיך לשלב הבא.
    להבנתי אתה המשכת. האם יש לך המלצה אן דיסהמלצה לגבי ההמשך?
    תודה

    • 6
      אורי גורן on אוקטובר 23, 2021 הגב

      היי רמי,

      סליחה על התגובה האיטית… אני המשכתי ומרוצה מההמשך נתן לי עוד כלים ושומר לי על שגרה של תזכורות, סרטונים ודוחות.

      בטח עד שאתה מגיע למשקל היעד

      • 7
        י on אוקטובר 29, 2021 הגב

        תודה. נרשמתי.

  • 8
    מאור on דצמבר 3, 2021 הגב

    יפה. אני משתמש ביומן מעקב התזונה של foodsdictionary שעוזר לי לנהל את התזונה ויש להם מאגר גדול של מוצרים, נוח ושימושי.

  • 9
    מאור שלום on דצמבר 3, 2021 הגב

    אגב, הממשק של foodsdictionary הוא בעברית ולא באנגלית, עם מאגר מוצרים ישראלי. כדאי לבדוק, והעלות זולה מאוד, מתחיל מ- 29 שקל לחודש.

  • 10
    אמיר on אפריל 6, 2022 הגב

    כבר 3 חודשים בתוכנית ללא שינוי מהותי.
    תוכנית וירטואלית לגמרי. סרטון יומי וזה הכל. בלי קבוצת תמיכה ,בלי מענה אנושי. בטח שלא מובנה באוםן פרטני ובהתחשב בנתונים רפואיים אישיים ובאורח חיים.
    לדעתי מחיר גבוה מאוד ביחס לתמורה

  • 11
    גיל on אפריל 29, 2022 הגב

    מתייחס לתגובה של אמיר
    אני גם 3.5 חודשים באבא חטוב
    שינוי אדיר
    12 קילו ירדתי במשך שנה לפני אבא חטוב
    20 קילו נוספים ירדתי במשך 3.5 חודשים עם אבא חטוב

    צריך רק לעשות את מה שצביקה אומר בסרטונים
    בלי הנחות לעצמך ותרד כמו גדול (ויתור על ימי פינוק רק האיץ את קצב הירידה). אני תמיד שבע ותמיד שמח לעוד כוס מים – אחלה שחפ״צ לפטיני 😊

    סיימתי עכשיו את התוכנית הראשונה ונרשמתי לתוכנית ההמשך. מצטער שלא נרשמתי לאבא חטוב הרבה קודם

    תמורה מעולה למחיר

  • 12
    איציק on יוני 7, 2022 הגב

    חברים יש לי שאלה. האם אני היחיד כאן שלא יורד ואף עולה במשקל?
    אני כבר בסבב השני שלי וכשאני מגיע לשבוע הרביעי הכל הופך ללא אפשרי והקרייבים לאוכל ולמתוק הופכים חמורים יותר. האמירה שאפשר לאכול הכל מטעה ולא נכונה בעליל אי אפשר לאכול כמעט כלום. מי שישתה מים ויאכל רק ירקות ברור שיירד במשקל אבל אין כאן שום בשורה וזה לא אפשרי לאורך זמן.
    חשבתי שיהיה כאן ליווי צמוד כמו שהבטיחו אבל כל מה שאנחנו מקבלים הם סרטונים גנריים שלא מקדמים אותי לשום מקום.
    פניתי בפעם הקודמת כדי להפסיק ושכנען אותי ללכת על סבב נוסף.
    היום כשפניתי הודיעו לי שלאחר שבועיים הם לא נותנים החזרים.
    מה שקרה זה שהבינו שזה לא מתאים לי אבל דחו אותי לעוד סבב כדי שהפעם יוכלו להגיד לי שלא מחזירים כסף כי עבר זמן.
    אני מרגיש מרומה ואין שום יחס.
    צביקה במפגש הזום הבטיח ליווי צמוד ועזרה. בפועל לא פנו אליי ולו פעם אחת. כשדיברתי בפעם הקודמת עם המלווה על כך התנער ממני והאשים אותי. וגם הפעם המלווה שולח אותי לאיזה מספר טלפון עלום שאף אחד לא עונה בו. מרגיש כמו תרמית נוספת.
    חבל שזה מה שקורה כאן. חששתי שזה המצב אבל רציתי להאמין שמה שנאמר אכן נכון.
    אני מתכוון לפרסם את זה בכל מדייה אפשרית שלא יהיו עוד כמוני שייפלו בפח.
    כשגלשתי לפני ההרשמה לא היה זכר לאנשים לא מרוצים וכרגע אני מתחיל להבין שיש כאלו. רק שכנראה משתיקים אותם.
    צביקה היקר. תדאג לדבר עם הלקוחות הלא מרוצים שלך ולטפל בהם.

    • 13
      אורי גורן on יוני 11, 2022 הגב

      היי איציק.
      זה הבלוג האישי שלי ולא של התוכנית. בהחלט מציע שתפנה לצביקה ולאנשי התוכנית כי אכן נשמע שאתה מאוד לא מרוצה.
      אני יכול להגיד לך שאמנם לא ניתן לאכול הכל – אבל מצאתי דיי הרבה מה לאכול וגם לא חסכתי בכמויות של מה שאפשר לאכול – בשר, קטניות, ירקות, גבינות ועוד.
      וכמובן הרבה מים שעזרו לי להרגיש הרבה פחות רעב. צר לי לשמוע שעבורך לא הצליח. אבל אני לא חושב שזה פח – אין דבר שהוא אפקטיבי לכולם. אבל אם אתה לא מצליח לעמוד בחוקי הדיאטה ברור שהיא לא תעבוד לך.

    • 14
      mazal on יולי 16, 2022 הגב

      איציק היי, שבוע טוב.
      צר לי על החוויה.
      האם קיבלת מענה והתייחסות מהתכנית? מעניין לדעת. אשמח לקבל כתובת מייל שלך. המייל שלי: mazaldrey-11@walla.co.il
      תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.