הבעיה של אתרי התוכן לרופאים בישראל

30. אפריל 2013 שונות 1

בשבוע האחרון יצא לי לקבל כמה מיילים מעמיתים בחברות התרופות עם לינק למאמר ארוך ומפורט של אחד ממנהלי האתרים לרופאים בישראל (אין הרבה) ובו הוא פותח בכך שאני "עצבנתי" אותו בביקורת שלי על האתרים לרופאים בישראל, ובשל כך ראה צורך מהותי לפרט את ההבדלים בינו ובין האחרים..ולמה אצלו הכל יותר טוב, יותר מעודכן ויותר מקצועי.

אבל המאמר שלו לא פוגע בנקודה שאני מנסה להבהיר לכל מנהלי האתרים, ועשיתי זאת לא רק כמי שכיום הוא יועץ עצמאי, עשיתי את זה גם בעבר כשעוד עבדתי בקבוצת ניאופרם. מטרת הביקורת שלי לא הייתה להרגיז, אלא לנסות ולהסביר את הבעייתיות באתרים היום בישראל.  הבעיה של האתרים הללו אינה בלעדית להם, היא רלוונטית לעוד אתרי תוכן. מרוב הרצון לתת עוד ועוד תוכן הם נהפכים לפורטלים, הם ערבוב של כל כך הרבה תוכן שמרוב עצים קשה לראות לאן צריך ללכת. השאלה שאני תמיד שואל אנשים ששואלים אותי מה יש לי מהאתרים הללו, היא: אתם נהנים לצורך את התוכן שם? התשובה לרוב היא לא חיובית. וזו הבעיה…והיא זו הגורמת לכל הבעיות האחרות שאני מזהה.

 

בסופו של יום, אתרים חזקים לרופאים בישראל זו גם מטרה שלי, כמי שמאמין שלרשת יש תפקיד חשוב בסיוע לרופא, והיא גם מהווה כלי נוח להתעדכנות וצריכת תוכן, כמו גם לדיאלוג מקצועי, וכן גם לצריכת תוכן מסחרי המספק ערך. 

באותו אתר מדובר, ניסיתי להגיע למאמר שנכתב בגללי, אבל לא רציתי ללכת ללינק שנשלח אלי, אלא דרך האתר, לקח לי לא פחות מ-10 דקות למצוא את התוכן. מנוע החיפוש לא סייע לי, הניווט לא סייע לי, ולא הייתה לי דרך נוחה למצוא את המאמר. כשכבר הגעתי למדור המקצועי הרלוונטי – שיווק ומנהל רפואי, מתוך עשרות מאמרים אולי 5 היו רלוונטיים באמת לשם המדור, והמאמר הזה הסתתר ולא הופיע בראש המדור, כפי שהייתי מצפה. לא כי הוא חשוב, אלא כי את 5 המאמרים הרלוונטיים למדור, צריך להבליט!

והאתר הזה לא שונה, גם באתרים המתחרים לו, ההגשה של התוכן, ושל הוידאו לא טובה מספיק, לא נעימה לגולש. ולטעמי זו הבעיה. בנוסף אין להם בידול אמיתי, כולם נראים ועושים יחסית אותו דבר – באנרים, אתרי איגודים, דיוורים אלקטרוניים, בתי ספר בווידאו…. זה עובד עם איגוד א', השני עובד עם איגוד ב'….

ולכן הבעיה אינה בכמות התוכן, וגם לא בסלקציה שלו, הבעיה היא שהכל זה עוד מאותו דבר, ולכן הזכירות והבידול מבחינת הלקוחות – הרופאים והתעשייה לא משמעותיים. לא עשיתי על זה סקר, אבל משיחות עם רבים ההיכרות עם כל המותגים לא תמיד קיימת, ואם כן לפעמים מתבלבלים.

מה שדרוש לאתרי הבריאות לרופאים בישראל, זה מודל חדש, ממוקד ומעניין, כזה המאפשר להנגיש תוכן באיכות הפקה ראויה, נוח לניווט ועם חווית גלישה מבודלת המציעה גם חווית פרסום חדשה ונכונה. האתרים צריכים לחשוב על אסטרטגיית תוכן ושימושיות שתאפשר לגולש לקבל תוכן רלוונטי, למצוא מה שהוא רוצה וליהנות מהקריאה והגלישה (גם אם הגלישה כעת נעשית דקות ארוכות)

יש לי עוד מה להגיד בנושא, אבל אני חושב שאת הנקודה המרכזית הבהרתי…


1 thought on “הבעיה של אתרי התוכן לרופאים בישראל”

  • 1
    Dina Ralt on מאי 1, 2013 הגב

    אני אוהבת את אתר "השיחה" האוסטרלי שמביא דיונים ברמות מדהימות (משלב עיתונאות עם מדע רציני) אבל לא קל לקרוא מאות תגובות ומתאים רק למי שעיניינו עמוק בנושא השיחה.
    https://theconversation.com/au/health

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.