האם גוגל מתכננת להיות קופת חולים?

האם גוגל מתכננת להיות קופת חולים?

גוגל, או אולי אלפבת שהיא גרסתה התאגידית המחודשת של גוגל שואפת להפוך להיות גוף המספק שירותי בריאות? על פי עדותו של סגן נשיא בכיר בחברת התרופות ביוג'ן איידק – זה הכיוון שלה. את הדברים הוא סיפר בכנס בריאות באוניברסיטת הארוורד.

לפי טענתו גוגל מחפשת להרחיב את היריעה של המידע אותו היא אוגרת, והתפיסה שלה זה שתיקים רפואיים ומידע רפואי כה רב יוכל לסייע לה למצוא תובנות יעילות ביותר ולשפר באופן משמעותי את הטיפול בחולים. סגן הנשיא לפיתוח תאגידי של ביוג'ן, אדם קופל, סיפר כי את המידע קיבלת כתשובה לשאלה ישירה לאנשי גוגל עמם לביוג'ן יש שיתוף פעולה. לדבריו זו אינה שאיפה נסתרת והם יענו כך למי שישאל.

גוגל עשתה כמה מהלכים בשנה האחרונה המעידים על רצונה להיכנס לעולם הניתוח של מידע רפואי רב. היא התמודדה על מכרז התיקים הרפואיים של משרד ההגנה האמריקאי. לטענת גוגל המבטחים הרפואיים כיום משתמשים בשיטות אקטואריות מהמאה ה-19 על מנת להעריך סיכונים של המבוטחים שלהם, ובאמצעות השימוש בניתוח מידע מתקדם ניתן יהיה להעריך סיכום אישי וספציפי לכל מטופל, ובכך לשפר רבות את הדרך שבה מתנהלים.

ביג דאטה – ביג תוצאות

השימוש בניתוח נתונים רב מתוך תיקים רפואיים של חולים הוא האוצר הבלום של העשור הקרוב, ופיתוח כלים ויכולות בתחום הוא קריטי. קופות החולים בישראל עושות פעילויות שונות בתחום ויחסית מתקדמות. מעניין יהיה לחושב האם הגופים הללו יצליחו להמציא את עצמם גם כגופי ניהול מידע וניתוח שלו – אני לא בטוח. אבל אין ספק כניסה של ענקית כמו גוגל לנעלי מבטח רפואי תהיה שבירת חומות אדירה ותביא לשינוי עמוק בדרך בה מסופקים שירותי רפואה, ובטח בדרך שבה עושים שימוש במידע רפואי.

בעבר צריך לזכור גוגל ניסתה להקים תיק רפואי אישי עבור מטופלים, אך ניסיון זה כשל והם סגרו את הפלטפורמה, בעוד מיקרוסופט עדיין מחזיקים פלטפורמה דומה ומבקשים לפתח אותה כיום עוד יותר.

לסיכום נאמר שהמורכבות בניהול שירות רפואי גבוה יותר מאשר ניהול שירותים כמו שגוגל מנהלת היום, ומדובר בתהליכים הרבה יותר רבי חיכוך, ולכן זהו אתגר בכלל לא פשוט. אבל גוגל חיה על פיצוח אתגרים מאין אלה.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.