האדם והמכונה יחד מנצחים אינטליגנציה מלאכותית באבחון דלקת ריאות

האדם והמכונה יחד מנצחים אינטליגנציה מלאכותית באבחון דלקת ריאות

מחקר חדש שהוצג בחודשים האחרונים הראה כי קבוצה של רדיולוגים המסתייעת, בתוכנה ייחודית של אינטליגנציית המונים חכמה (Swarm AI) מסוגלת, לנבא באופן היעיל ביותר היעראות של דלקת ריאות. התוצאות של השילוב של חוכמת ההמונים בשילוב עם טכנולוגית AI הראתה תוצאות יותר טובות מאשר של תוכנת AI עצמאית המנתחת צילומי דימות. המחקר הזה מראה כי השילוב של מוח אנושי, בעיקר בהקשר של חוכמת ההמונים יחד עם אלגוריתם עשוי להיות השילוב בהנכון והטוב ביותר.

במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סטנפורד בארצצות הבאית, ניתנו 50 צילומי חזה ברנטגן לכ-8 רדיולוגים המחוברים ביניהם בתוכנת Swarm AI. במסגרת הניסוי כל צילום הוצג במקביל לכל הרדיולוגים והם בתיווך התוכנה החליטו על הניבוי הטוב ביותר. כך שנוצרה הכרעה פרדיקטיבית לכל מקרה. במקביל תוכנה הבנויה על רשת נוירונים פיענחה את הצילומים ויצרה ניבוי משל עצמה לכל צילום לגבי האפשרות כי מדובר בדלקת ריאות.

התוצאות של שתי השיטות הושוו גם באשר לדיוק החיזוי בין שתי השיטות, כאשר בכל צורות ההשוואה (שלוש השוואות שונות ) נראה כי רמת הדיוק של Swarm AI היתה טובה יותר באופן מובהק. תוצאה זו מראה כי יש פוטנציאל משמעותי לשימוש בשיטה זו ככלי לאבחון מדויק של מקרים רפואיים, במקרה זה דלקת ריאות. המחקר פותח פתח להרחבה של השימוש בשיטת AI זו ברפואה.

חוכמת ההמונים + AI, התוצאות מרשימות

הטכנולוגיה בה השתמשו החוקרים, היא של חברת Unanimous AI שפיתחה טכנולוגיה מרתקת המבקשת להציע לבני האדם את היכולת המזוהה מזה זמן אצל מגוון רחב של בעלי חיים. כידוע בקרב החוקרים של חוכמת ההמון בעלי חיים שונים מצליחים באופן אינסטנקטיבי לנהל מהלכים מורכבים כקבוצה כאשר כוחה של הקבוצה גדול פי כמה מכל פרט בה. הדוגמאות הנפוצות ביותר הוא יכולותיהם של הציפורים להתארגן באופן אינטואיטיבי בלהקות, נמלים ודבורים גם הם יודעים לנצל את ההמון כמכפיל כוח.

יכולות אלה של בעלי החיים אינם נמצאים באופן אינסטנקטיבי בבני האדם, זאת למרות שישנם מקרים בהם ההמון מתארגן באופן אינסטנקטיבי ונראה כי יש התארגנות עצמאית של בני האדם, אך זה אינו יוצר אינטליגציה של המון. לטענת אנשי החברה זה נובע ממחסור בסיסי ביכולת של בני האדם לייצר את הקשרים ולולאות הפידבק האינטנסיביות הנדרשות לשם כך.

בחור בודד גורר את ההמון לריקוד סוער

לטענתם האלגוריתמים שהם בנו מאפשרים כיום, באמצעות בניית קבוצות אנשים המחוברים אחד לשני באמצעות הרשת, ליצור לולאות פידבק שכאלה ומאפשרים ליצור תוצר ותובנה מאוחדת של כל הפרטים בקבוצה בדומה להמון בעלי החיים. מדובר בתובנה אמרגנטית, קרי היא אינה מובאת מבחוץ, אלא מתבססת על היכולות, האינטואציות והכלים שמביאים עמם חברי הקבוצה עצמה.

במסגרת הטכנולוגיה כל אחד מחברי הקבוצה נחשף לשאלה ולתוכנת מחשב ומייצר את הניבוי שלו אל מול הקבוצה. את הכוחות הכלליים מנתח בזמן אמת אלגוריתם מבוזר המסוגל להבין רצונות, כוח עמידה, רגשות ועוד אלמנטים נוספים של כל אחד מחברי הקבוצה המשתתף בשאלה הספציפית. בנוסף המערכת כבר צברה ניסיון גדול וכיום היא כבר מנתחת באופן מסוים של מטא אנליזה של הקבוצה עצמה. עד היום המערכת התמודדה כבר עם מעל 350 אלף שאלות.

באמצעות הטכנולוגיות הללו, הצליחו החברים לייצר מגוון ניבויים מרשימים ביותר. כך למשל במחקר שנערך עם אונ' אוקספורד הצליחו קבוצת אנשים שכל אחד הצליח לנבא תוצאות משחקי כדורגל בדיוק של 55% לבדו, להגיע ליחד לרמת דיוק של 72% בניבוי באמצעות השילוב שלהם יחד עם AI. בנוסף הצליחו במערכת לנבא באופן יעיל את הזוכים במונידאל, באוסקר, וכן את השינוי שיהיה בסקרים של טרמאפ מבחינת אמון הציבור בו.

השילוב הזה מהווה כיום מערך זמין הנמכר גם לעסקים לצורך ביצוע מחקרים וניבויים שונים, וזה כלי מאוד מעניין וחשוב שיכול להפוך להיות כלי מחקרים בעל ערך כל רב.

חשבו למשל על ביצוע של Tumor Board אונקולוגי בתיווך התוכנה והיכולת לבצע כך הערכה של הטיפול הרצוי במקרים רפואיים מסובכים.או למשל להשתמש בכלי הזה ככלי לביצוע דיאגנוסטיקה של מקרים מסובכים או מחלות נדירות. בקיצור מרתק.

יש לציין כי החוקרים במחקר דלקת הריאות טענו כי יכול להיות שיהיו מקרים בהם רשתות נוירונים רגילות יהיו עדיפות על הכלי שלהם בביצוע הדיאגנוסיטקה של צילומים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.