ד"ר גוגל עולה כיתה…

ד"ר גוגל עולה כיתה…

בפוסט בבלוג של גוגל, מספר לנו פרם ואמאסוואמי, מנהל מוצר בגוגל, כיצד היה באזור נידח וכפרי בורמונט שבארצות הברית, הילד שלו נפל, והוא רצה לבדוק בגוגל האם יש סכנה שזה זעזוע מוח. הוא מספר כי למרות שהוא עובד בזה, לא מצא תשובות מספיק טובות מבחינתו. ולכן, לאור ההבנה שבריאות היא נושא משמעותי בחיפושי גוגל (1 מכל 20 חיפושים קשור לבריאות) החליטו בגוגל לשפר בצורה משמעותי את מה שנקבל כאשר נחפש מידע בריאותי. בשלב זה השירות מושק באנגלית בלבד ורק בארה"ב, אך הכוונה הברורה היא להרחיב את מספר המצבים הרפואיים שיקבלו את הכיסוי המורחב וכן את מספר המדינות והשפות.

אז מה יקרה עכשיו?

עד היום כאשר הייתם מחפשים מחלה או סימפטום גוגל היו מציגים תוצאות חיפוש רגילות, אבל כעת הם מתכוונים יישם את המודל של גף הידע שלהם גם לבריאות, ולהציע מידע על המחלה, הנפוצות, טיפולים מקובלים, ואף תמונות ואיורים רפואיים שונים שנמצאו רלוונטיים (לטובת האיורים העסיקה גוגל מאיירים רפואיים מוסמכים). המטרה היא לספק מענה טוב יותר ומהיר יותר לשאלות הרפואיות של המחפש. כמו כן גוגל יתנו גם מידע האם מדובר במשהו חמור או מדבק.  לאחר המידע הראשוני המשך המחקר בגוגל אמור להיות פשוט ומודע יותר לטענתם.

את המהלך המורכב הזה, שהם מבהירים שאינו מהווה תחליף לייעוץ ושיחה עם הרופא או מטפל רפואי אחר, הם עשו בסיוע צוות רופאים מבית החולים מאיו קליניק. הצוות הובל על ידי הרופא ד"ר קפלי פרך, אשר עבר, עצר ובדק את המידע שעומד להיות מוצג.

למי שלא מכיר,  גרף הידע (Knowledge Graph) של גוגל הוא הדרך שבה בוחן מנוע החיפוש את השאלות ומייצר הבנה יותר מעמיקה מרק חיפוש טקסטואלי על שרשרת אותיות, אלא תפיסה של המושג בהקשר של מה הוא בעולם האמתי. באמצעות גרף הידע הוא יודע לחבר בין נשואים ולהבין הקשרים וכך לספק לנו מידע יותר רלוונטי, רשימות של הצעות ועוד.  הסבר בסרט:

נפגעי חיפוש?

ממגוון הדברים המתרחשים בגוגל בקשר עם הבריאות, נפגעי החיפוש לא יהיו המטופלים, תהיה כאן העצמה משמעותית נגישות רבה למידע רפואי בדוק על ידיד רופא ומעודכן. בפועל זה ייעקר לא מעט מהטענות נגד החיפוש בגוגל. כאשר מחברים את זה לעובדה שגוגל השיקה גם שירות של רופאה שנותן מענה חי לשאלות דרך מנוע החיפוש, הרי שהעתיד הוא שגוגל עשויה להתחרות בשירותי רפואה רבים, ולהפוך כך או אחרת לחדר המיון של העולם – לא רק בצורת מידע כמו היום, אלא במידע ואבחנה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.