אשפוז ביתי מחזיר את הרפואה אחורה אל העתיד

אשפוז ביתי מחזיר את הרפואה אחורה אל העתיד

קורונה, טכנולוגיה והמשבר המתמשך ברפואה מאיצים פתרונות שונים שהיו פה כבר שנים ועכשיו מקבלים דחיפה משמעותית. אחד התחומים הללו הוא תחום האשפוז הביתי.

שמחתי להתראיין בפודקאסט של אתר אינפומד בהנחיית רויטל גל גולדהמר, ולדבר על אשפוז ביתי, המשמעות שלו לעתיד בתי החולים, יחסי מטפל ומטופל ועוד.

אשפוז ביתי מהווה כלי משמעותי בהתמודדות עם המשבר הרפואי שעובר על העולם, והתקיימו דיונים רבים ביכולת לייצר באמצעותו חלופות אשפוז לחולי קורונה. העובדה שרבים ניסו להישאר בבית מחוסר רצון להגיע למחלקות קורונה היתה בעיייתי אבל גם פתחה את הדיון האם הדבר אפשרי בצורה סדורה. אשפוז ביתי זהו אחד האזורים בהם יש פוטנציאל משמעותי לשיפור רפואי באמצעות טכנולוגיה, החזרת המטופל לאיזור המוכר לו, שפחות נוטה לזיהומים ושירות רפואי שהוא יותר אישי ויעיל כלכלית.

Home Doctor Visit. Source: (pinterest.com)

כאמור אין המדובר בהמצאה חדשה, וכלים רבים של אשפוז ביתי היו קיימים כבר הרבה שנים, אך ללא ספק התוספת של טכנולוגיות וידאו וניתור מתקדמות משפרות את מגוון הפתרונות שניתן יהיה לתת בבית ומרחיבות את היריעה מבחינת המקרים הקליניים אותם ניתן לאשפז בבית.

אחת התובנות שחביבות עלי בהקשר הזה, הוא העובדה שהטכנולוגיה מאיצה אותנו הרבה פעמים בסוג של "חזרה לעתיד" – אשפוז ביתי, מעקב מרחוק וכו', מזכירים באופן מעניין את הרפואה שנעשתה פה במאות השנים האחרונות, לפני שעברה תיעוש, במסגרתה הרופא היה עושה ביקורי בית והרבה מהטיפול היה ביתי. כעת הטכנולוגיה מחזירה את זה עם טוויסט.

האזנה נעימה!

בנוסף לפודקסט, הנה סרטון מעניין של ד"ר ברטלאן מסקו, עתידן בריאות שמדבר על טכנולוגיות שמשנות את עתיד בתי החולים. כמובן שמגיפת הקורונה מהווה זרז גם לשינויים הללו, אבל הבעיות היסודיות היו שם גם קודם ופשוט הוחמרו מאוד בשל העומס על בתי החולים.

אז הנה גם צפיה נעימה בתקציר נעים ונוח לעתיד בתי החולים, שחלק יהיה גם בבית.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.